Los bericht bekijken
Oud 23 april 2005, 18:11   #11
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buutnlander
Ik schaamde me vroeger ook voor mijn kale vader, terwijl ik niet eens kalend was. Ligt vast aan de puberteit. Hedendaags heb ik er de totale schijt aan.
Het is mij bij mijn eigen vader nooit opgevallen voordat ik mij bewust was van het feit, dat ik zelf kalend ben. En dat geldt ook voor andere mannen (ooms, mijn opa, andere mannelijke kennissen of mannen in het algemeen).

Ik ben van plan om de volgende e-mail te sturen:

Citaat:
Geachte heer/mevrouw,

Voor een groot gedeelte heb ik uw website (echthaar.nl) met interesse gelezen, maar aan een bepaald gedeelte heb ik mij enorm geërgerd. Het idee van de cosmetische chirurgie is in principe uitstekend en in specifieke gevallen biedt dit ook een enorme uitkomst. Maar in mijn ogen geldt dit niet voor het gebied: androgenetische alopecia (AGA). AGA is een volkomen normaal verschijnsel en niets wijst erop dat het een afwijking is van de norm.

Maar we leven uiteraard in een liberale samenleving, waarin iedere burger het recht heeft om te doen en te laten wat hij of zij zelf wil met zijn of haar eigen lichaam, dus het spreekt niet meer dan voor zich dat haarklinieken zoals die van u bestaan om aan de vraag (die er toch wel degelijk is) te voldoen.

Maar dat geeft u niet het recht om die vraag dusdanig te beïnvloeden in uw eigen voordeel en u zult het wel ontkennen, maar dat is wel wat u met uw website doet en ook beoogt naar mijn idee. Laat ik u een voorbeeld geven (http://www.echthaar.nl/artikel.php#5). Ik tref daar een stuk aan, waarin u suggereert dat kinderen het doorgaans zeer onprettig vinden, een ouder te hebben die aan kaalheid lijdt. Dit is mijns inziens te schandalig voor woorden! Waar baseert u dat op? Op onderzoekingen? Dan zou ik gaarne bronnen vermeld zien staan. U kunt dit niet zomaar uit het luchtledige lopen verkondigen.

Dat men zelf lijdt onder kaalheid wil ik best aannemen. Maar dat u het nu ook over deze boeg gooit ("kaalheid treft ook kinderen") gaat mij werkelijk te ver. Dus bij deze zou ik heel graag een bron van u ontvangen; een wetenschappelijk artikel, waarin deze stelling wordt bekrachtigd.

In ieder geval is de weerspiegeling van de zogenaamde werkelijkheid op uw website doorspekt met suggestie, inspelen op emoties en psychologisch triggeren en dat lijkt mij een allerminst gezonde manier van het bedienen van een markt.

Ik kijk uit naar uw reactie en vooral ook de bron waar ik hierboven naar heb gevraagd.

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

XXX
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren