Los bericht bekijken
Oud 31 augustus 2002, 19:32   #11
Grover
Op weg naar mijzelf
 
Grover's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 februari 2002
Berichten: 195
Geslacht:
Lightbulb Re: psychisch, eten, enz

Citaat:
Originally posted by Diana
Hallo iedereen,

Ik heb het al eerder vermeld (geloof ik) maar wil het toch nog wel een keer kwijt: Ik ben van mening dat de dingen die hier in dit topic besproken worden zeker kunnen bijdragen aan een vermindering van de haargroei, maar dat het NOOIT kan zorgen voor een definitieve oplossing!
Ik ben het geheel met je eens als je stelt dat medicijnen NOOIT een definitieve oplossing voor een probleem zijn. Met medicijnen worden de gevolgen van een ziekte bestreden en soms zelfs onderdrukt. Symptoombestrijding dus...ipv het zoeken naar de Oorzaak. Nog sterker gesteld: feitelijk zijn veel ziektes een Symptoom. Je lichaam ondervindt de symptomen van een dieper liggende oorzaak.....

Citaat:
het onderwerp eten (nogmaals). We weten dat eten heel veel met je lichaam kan doen! Zo heb ik zelf kunnen zien bij mensen die opeens begonnen aan elke dag veel water te drinken ipv bv frisdrank de huid er na verloop van tijd veel gezonder en blakender uit zag! Eten heeft veel invloed op zowel je lichaam als geest! Maar, even vanuit de feiten bekijkend, kan het zo zijn dat bepaalde dingen wel of niet eten leidt tot doden van haarwortels cq het niet activeren of juist wel activeren van haarwortels? Ik heb mijn twijfels. Bij dit onderwerp zeg ik dus ook weer, een goed eetpatroon kan haargroei misschien ietwat reduceren maar hirsutisme los je er niet mee op. Kan eten je mannelijke hormonenniveau beinvloeden (vraag schiet me opeens te binnen)
Hoewel voedsel zèker van betekenis is op je algehele gezondheid vind ik zelf dat de waarde die tegenwoordig aan voedsel wordt gegeven wel èrg groot is. Zelfs de reguliere kankerinstituten publiceren tegenwoordig voorlichtingsmateriaal waarin de nadruk zeer sterk op het voedselpatroon wordt gelegd. Voedsel kàn zeker een rol spelen voor wat betreft gezondheidsproblemen; ik ben alleen van mening dat we die rol niet moeten overschatten. Hirsutisme los je er zèker niet mee op. Sterker nog....de meeste ziektes los je uiteindelijk ook niet op met voedsel/medicijn/operatie van buitenaf, maar door genezing van......binnenuit.

Citaat:
Over het psychisch aspect, je niet vrouw voelen of juist niet man (kaalheid). Weer een moeilijk onderwerp wat niet in concreetheid te vatten is natuurlijk. Ik heb zelf nooit complexen gehad over dat ik minder vrouw was ofzo, iig nooit voor de overbahring toenam. Nu ms wel zo af en toe, maar nu is het er dus al.
En wat ik niet begrijp over de oorzaak/gevolg kant van het kaalheid probleem: Er is nu toch bewezen dat kaalheid JUIST staat voor mannelijkheid? vanwege het hoge testosterongehalte, nota bene hetzelfde gehalte die bij ons zorgt voor de overbeharing. *zucht* wat zit het toch allemaal ingewikkeld in elkaar!
Eigenlijk als ik het nu zo mag concluderen is de oorzaak van kaalheid bij mannen en de overbeharing bij vrouwen dezelfde!!!!!! Misschien de ultieme oplossing dan ook wel dezelfde???????????????? Ik roep nu ook maar wat hoor!!!!!
. Je zou het kunnen proberen het in niet-medische termen te zien. Een meer alternatieve/spirituele kijk op dingen : Haren staan nl. voor Kracht. Haren zijn 'Mannelijk'. Stel....dat je jezelf al vanaf je jeugd ontkracht...dat je niet goed bij jeZelf blijft staan en je jezelf constant de kop indrukt. De manier waarop je over jezelf denkt, de wijze waarop je met jezelf omgaat...komt tot uiting in je Lichaam. Door jezelf constant de kop in te drukken, door jezelf dus constant te ont-krachten kàn tot gevolg hebben dat dit tot uiting komt in je haargroei. Je staat JeZelf géén groei toe....je drukt JeZelf constant de kop in......vervolgens onstaat er haaruitval/kaalheid. Je Lichaam geeft heel goed weer wat je gedachtenpatronen/innerlijk houdingen naar Jezelf toe zijn.......

Louise Hay bijv. schrijft over Hirsutisme het volgende:

---------------------
Hirsutism

Anger that is covered over. The blanket used is usually fear.
A desire to blame.
There's often an unwillingness to nurture the self.

Bron: 'You Can Heal Your Life'- Louise L. Hay
---------------------

Citaat:
Ik besef dat ik me misschien niet poluplair heb gemaakt bij menigeen hier op het forum doordat ik mijn vraagtekens zet bij sommige dingen, maar dat is alleen maar op het probleem waar we mee kampen kritisch onder de loep te nemen om zo hopelijk er wat verder mee te komen in de toekomst.
Moet je je populair maken dan? Dáár is nu juist een discussiegroep voor: om met elkaar van gedachten/meningen te wisselen! Ook niet iedereen zal mijn visie delen (dat is één ding wat zèker is!), maar wellicht herkennen lotgenoten iets in wat ik zeg en kan ik met mijn eigen ervaringen/visie lotgenoten in ieder geval iets bieden waar ze over na zouden kunnen denken, als ze daar behoefte aan hebben.

Citaat:
Ook ik geloof (stiekem) in de natuurlijke werking van sommige dingen op het menselijke lichaam! laat ik dat voorop stellen!!!! En ook ik ben bereid alles te proberen wat binnen mijn beriek ligt om hirsutisme te lijf te gaan! Ik probeer het alleen op deze manier wat te relativeren, dat heb ik nu eenmaal nodig........
Uiteindelijk ligt je grootste kracht in je Innerlijk. Het Uiterlijk is de spiegel van je Innerlijk.....

Groetjes,
Grover.

Laatst gewijzigd door Grover; 31 augustus 2002 om 19:37
Grover is offline   Met citaat reageren