Los bericht bekijken
Oud 18 december 2017, 20:00   #8
Saxofon96
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 november 2017
Berichten: 7
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nicolaasdk Bekijk bericht
Hoi beide,

Er is wel degelijk goed onderzoek gedaan naar Finasteride. Er zijn meta-analyses die gerandomizeerde studies clusteren en laten zien dat de incidentie van bijwerkingen slechts 2% hoger ligt in de Finasteride groep. De bijwerkingen zijn 100% reversibel in het geval je stopt als je bijwerkingen ervaart. Helaas is het zo dat je op forums een vertekend beeld krijgt van deze medicatie.

Wat betreft de jeuk; je kunt Nizoral (2% Ketoconazol) shampoo proberen. Dit kan goed helpen en is via je huisarts of internet verkrijgbaar.

Gr Nicolaas
Hoi Nicolaas,

Bedankt voor je reactie. Ik heb denk ik de laatste +- 8 week enorm veel gelezen over finasteride. Je hebt inderdaad gelijk, er is veel onderzoek naar gedaan. De kans op seksuele bijwerkingen is relatief klein. Vanwege mijn leeftijd vond ik dat ten eerste al een waarschuwing, aangezien ik toch zeker wil dat alles nog even goed blijft functioneren.

Waar echter geen/weinig onderzoek naar is gedaan is naar de impact die finasteride heeft op je mentale gezondheid. Ook dit is voor mij wel een dingetje. Het medicijn is al een lange tijd in gebruik, maar waar weinig onderzoek naar is gedaan is wat het stoppen met finasteride naar (laten we zeggen) 10 jaar doet met je hormoonspiegel. Vooral de psychische klachten op lange termijn vind ik beangstigend.

Verder zijn er natuurlijk nog wel wat dingetjes waar finasteride mee in verband wordt gebracht. Ik weet dat ik dit met korreltje zout moet nemen, en dat doe ik ook, maar met mijn gezondheid neem ik liever zo weinig mogelijk risico als het even kan. Misschien had ik het kunnen gebruiken zonder ooit klachten te ervaren, maar misschien was ik er ook wel ¨aan ten onder gegaan¨ zoals hier (en op andere forums) soms wordt vermeldt door leden.

Waar rook is is vuur is mij altijd verteld. Vandaar dat ik het er niet op waag.

Bedankt voor de tip! Ik zal er eens naar opzoek gaan.

Groeten
Saxofon96 is offline   Met citaat reageren