Los bericht bekijken
Oud 8 mei 2006, 14:24   #7
Alessandro
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 december 2001
Berichten: 98
Hallo Roland,

Wanneer ben jij aan de beurt? Ik moet morgen terug voor controle. De eerste 5 dagen zijn iig al voorbij.
Om met vraag 3a te beginnen, officieel ben ik natuurlijk nog ontoonbaar . De behandeling was dus dinsdag. Ik ben woensdag de hele dag binnen gebleven. Donderdag ben ik ook maar niet naar college te gaan en heb ik besloten om aan het einde van de dag met de trein naar mijn ouders te gaan om daar onder te duiken. Nu ben ik weer terug. Ik ben dus wel gewoon de trein in gegaan en ben gisteren ook nog even naar de stad geweest. Ik hoop dat in de loop van deze week de korstjes er al af gaan en ik weer wat beter toonbaar ben.
Vraag 3b: Ja, dat is wel opgevallen. Maar ik had mijn haar al vrij kort. Dat hebben ze daar netjes bijgeschoren op dezelfde lengte, waardoor je nog wel ziet dat het dunner is, maar het ook weer niet extreem opvalt.
Vraag 3c: Laat ik het zo zeggen, ik zoek het zo min mogelijk op. Maar ja, het zonnetje is nu eenmaal begonnen met schijnen. Een pet mag de eerste dagen toch niet (alleen zo'n bandana, maar dat staat echt niet). Dus ik neem aan dat als ik oppas, zo min mogelijk pal in de zon ga staan, dat het wel ok is.
Vraag 3: Nee, geen zwellingen. Ik heb die eerste dagen ook rustig proberen te doen, dwx niet teveel naar beneden kijken en met 1 dun ipv 2 kussens te slapen. En heb een paar keer ijs erop gedaan (je krijgt zo'n coolpack mee). 1 keer dinsdagavond en 2 keer op woensdag.
Vraag 1 en 2 samen: Lastig. 600-650 grafts is natuurlijk inderdaad niet extreem veel. En zij doen in ieder geval hun best om het allemaal zo goed mogelijk te verdelen. Mijn inhammen zijn niet weg. Er is min of meer een strook van ong. 1-1,5 cm over de hele de voorkant bij gezet. Ook tussen de haren. Zeker in het midden waar ik nog wel haar had is het er vooral tussen gezet.
Ik denk dat ik misschien 1500 grafts kwijt was. (Dus vrij grote inhammen, in het midden uitdunnend en slecht groeiend). Misschien dat een andere kliniek wel vrolijk gaat proberen gewoon de inhammen op te vullen, maar dan kom je inderdaad wel heel bedrogen uit. En het geld voor een dubbele behandeling had ik gewoon niet. Ik hoop dat het hiermee toch allemaal een stuk steviger staat.
Wat het antwoord op vraag 4 betreft, inderdaad lastig te zeggen. Ik denk dat mijn haarlijn nu in ieder geval een stuk steviger en overtuigender is als het was. Het is in ieder geval niet zo denk ik, dat iemand de behandeling eraan af zal kunnen zien als ze niet weten dat je toch ineens wat meer haar hebt, als je dat bedoeld. Coen (dit is het deel van de behandeling dat hij bij mij zelf heeft gedaan) heeft absoluut zijn best gedaan om er gewoon een natuurlijke haarlijn van te maken, door zelfs de lijnen niet kaarsrecht te maken maar met wat oneffenheidjes.

Succes en ik hoop natuurlijk snel jouw ervaringen te kunnen lezen. Hoe vond je het consult?
__________________
1 HT bij Gho in Amsterdam, 632 grafts aan de voorkant
Alessandro is offline   Met citaat reageren