Los bericht bekijken
Oud 3 augustus 2018, 17:17   #8
mexicang
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 juni 2016
Berichten: 157
Geslacht:
Sonja, ik ben ook heel blij dat dit topic actief is. Het is absoluut niet leuk wat ons overkomt , maar weten dat er mensen zijn die weten hoe het is, weten hoe het voelt of in dezelfde situatie zitten, helpt echt, net zoals hier van mij afschrijven. :-)

Ik ben inmiddels bij de huisarts geweest. Een vervangend huisarts in opleiding, dus iemand met een open kijk en nog geen tunnel visie.
Met haar ook openlijk besproken hoe ik over mijn eigen huisarts denk en zij drong er op aan om het toch te bespreken, hoe moeilijk ook.

Kort wat ik heb verteld:
Sinds begin juni weer meer haaruitval waarvan de laatste twee weken extreem. Eerst geen jeuk, wel schilfers en nu wel veel jeuk, alsmede in gezicht en hals.
Ook verteld dat ik zomaar ineens enorm jeukende bulten in mijn gezicht kan hebben, die behoorlijk opzetten en mega jeuken, maar wat ook ineens verdwijnt.
Uitgelegd dat ik extreem reageer op beten van bepaalde insecten (knutten) en muggen.
Dat ik twee jaar geleden ook haaruitval heb gehad en dat dit toen werd geweten aan veel stress voor het lichaam. Dat het herkenbaar is hoe het nu verloopt, alleen dat het erger is en ik echt geen duidelijke aanleiding er voor heb behalve of de menstruatie die na zes maanden ineens weer begon of drukte op mijn werk.

Deze arts, een vrouw, gaf aan dat dit een rol kán spelen. Maar zij vindt het aannemelijker dat mijn afweersysteem mijn haar aanvalt.
Zij vindt dat mijn lichaam overgevoelig reageert en daardoor continu in de aanval gaat om datgene waar ik op reageer te weren.

En ergens klinkt dat best logisch. Ik ben allergisch voor grassen, alle bomen, vogels, honden, katten, paarden enz. Reageer niet zozeer heftig op voeding maar dat kan wel... enorme jeuk in mijn mond, kriebel in keel, dikkere huig.

Zij gaf ook aan dat een overgevoelige reactie zich in de loop der jaren anders kan uiten. Dit heb ik zelf ervaren, ik merk dat ik anders reageer dan vroeger.
Zij vermoedt daarom dan ook dat mijn afweer dit probleem veroorzaakt.

Ze was eerlijk en vroeg wat ik wilde. Ik vertelde dat ik de jeuk sowieso wil verslaan. Ze heeft gekeken en zag geen schilfers, dus zei ze door te zetten met de ketoconazol én antihistamine te slikken.
Nu heb ik dit in huis, Tavegyl, maar dat vond ze echt te zwaar. “Heb jij tavegyl??” ( ik weet, het is de zwaarste in zijn soort...).
Een recept gekregen voor een ander, deze innemen als ik jeuk heb , maar ook wanneer ik ineens weer bulten krijg.

En, naast dit alles een sterk advies om na de vakantie dit nogmaals duidelijk e vertellen tegen mijn eigen huisarts én te staan op goed onderzoek, want , meer dan 200 haren verliezen na een wasbeurt, is echt te veel.
mexicang is offline   Met citaat reageren