Los bericht bekijken
Oud 31 maart 2008, 00:26   #28
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vince001 Bekijk bericht
Verbeterde gezondheidszorg is niet een punt, het is het punt. Maar wat je met de invloed van welvaartsziekten bedoelt, begrijp ik niet. Dat mag je, als je wilt, nog ff toelichten.
Zo'n 40 jaar geleden waren er echt geen honderden dieetboeken en tv-programma's over vraatzucht, wat nu zo mooi obesitas heet. Het aantal suikerpatiënten stijgt eveneens dramatisch; in de oorlog bestonden er geen suikerpatiënten; diabetes II bedoel ik dan. Cholesterolverlagers waren destijds ook niet nodig.
Welvaartsziekten even uit mijn hoofd: kanker, diabetes, vetzucht.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vince001 Bekijk bericht
Goede medische zorg bij baby's en kinderen zorgt ervoor dat ze groeien. Door veel ziekte, aandoeningen, etc, worden mensen minder lang.
Dat kàn gewoon niet kloppen, als je alleen al in je eigen familie kijkt: zou het eerstgeboren kind altijd kleiner moeten zijn dan de laatstgeborene die een betere gezondheidszorg heeft gehad, met soms wel 15 jaar leeftijdsverschil.
In zeer arme landen in Afrika zie je ook dat sommige stammen ontzettend lang zijn, vooral in Ethiopië, waar de gezondheidszorg om te grienen is.
Volgens mij heeft 't dus alles te maken met genen en bar weinig met gezondheidszorg.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ugh Bekijk bericht
Roomboter, wel lekker Maar normaal gesproken zou daar bijna geen vitamine D in zitten, tenzij het handmatig is toegevoegd. Maar in vis zit wel weer veel.
Aangezien Wikipedia hier gezien wordt als een betrouwbare bron van informatie:
"Levensmiddelen die verrijkt zijn met vitamine D, zijn echter de belangrijkste bron van deze vitamine in de voeding. In de Verenigde Staten worden sinds de jaren 1930 melkproducten verrijkt[10], waardoor rachitis daar vrijwel uitgebannen is. In Nederland is dit niet toegestaan en wordt alleen margarine met vitamine D verrijkt (tot 7,5 µg (300 IE) per 100 gram, dezelfde hoeveelheid vitamine D die van nature in boter voorkomt)."
Hanna is offline   Met citaat reageren