Los bericht bekijken
Oud 5 augustus 2019, 13:43   #44
KaleKiet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 april 2017
Berichten: 195
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grsuy Bekijk bericht
Klein vraagje... hoe heb je de periode tussen het moment waarin alle haren beginnen uit te vallen en er weer wat gaat groeien psychologisch beleefd?

[...]

Het lijkt mij dat een HT dan echt haast onmogelijk te verbergen is aangezien je dan vaak kaler dan ooit lijkt.
Ik zit momenteel midden in die moeilijke fase - morgen precies 7 weken na de FUE. Ik heb het nu ook echt extreem te pakken, omdat ik voor de FUE mijn haar vrij lang had, en met een halve spuitbus Volluma dacht iedereen dat ik nog een enorme bos haar had. In werkelijkheid had ik een 'randje' haar aan de voorkant, van een FUT uit 2003, en bovenop heel dun haar. Nu alles gemillimeterd is, wordt dat natuurlijk pijnlijk duidelijk - ik lijk precies op dat kale mannetje van Benny Hill! Zie foto's - situatie een paar maanden terug en nu.

Leuk is dat niet, maar grappig genoeg is het ook weer niet zo'n drama. De meeste tijd denk ik er eigenlijk niet eens aan. Mensen reageren eigenlijk ook amper erop. Een paar mensen maakten wel een opmerking ("Hee, een poosje terug had je nog heel veel haar!") maar dat gebeurt eigenlijk best weinig. Ik denk dat wij haarwebbers wat dat betreft een beetje een scheef beeld hebben: andere mensen zijn niet zo heel erg met ons haar bezig. Dat denken we alleen maar! :-)

De grootste uitdaging is voor mij dat ik enerzijds mijn haar moet laten groeien om het FUT litteken achter te bedekken (dat is nu, na 7 weken, bijna niet meer te zien), maar anderzijds gedwongen ben mijn haar bovenop niet langer dan 5 mm te hebben, anders zie ik er echt idioot uit, met een paar van die lange sprieten op mijn voorhoofd. Het is nu dus eens per week selectief tondeusewerk.

Over 2 weken begint mijn derde maand, en dan mag ik gaan hopen dat er wat doorkomt. Op het moment dat er voor op mijn hoofd wat nieuwe haartjes komen, kan ik hopelijk beginnen met alles weer te laten groeien, omdat de 'achtergrondbegroeiing' dan misschien de boel gaat camoufleren...

Verder moet ik er aan toevoegen dat mijn kale kop wel één enorm groot voordeel heeft: ik hoef niet meer elke dag te klooien en te prutsen met mijn haar! Geen Volluma meer elke ochtend (werkt prima, maar is tegelijk ook eigenlijk enorm vies spul), ik voel me een stuk schoner, geen zorgen meer van 'kunnen ze mijn kale plekken zien'... het antwoord is nu gewoon "JA!". Als ik nu naar foto's kijk van voor de FUE, komt de associatie van het plakkerige spuitbusgevoel weer helemaal terug... na het haren wassen eerst drogen, dan spuiten, kammen, spiegeltjes, haarlak... brrr... je voelt je gewoon niet lekker met zo'n volgespoten kop. Ook had ik constant vieze nagels van het door mijn haren kroelen, en ik vond de Vollumavlekken zelfs op het stuur van mijn auto en het toetsenbord van mijn PC! Ook steeds die stress van 'moet ik nieuwe Volluma bestellen', de angst om je sluitbusjes te vergeten als je een weekendje weg bent... Ik weet nu weer precies waarom ik het allemaal gedaan heb! Dus eigenlijk ben ik alleen maar 100% blij! Geen enkel psychologisch probleem dus!!! :-)
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Voor.jpg‎ (51,3 KB, 138x gelezen)
Bestandstype: jpg Na.jpg‎ (63,9 KB, 133x gelezen)

Laatst gewijzigd door KaleKiet; 5 augustus 2019 om 14:16
KaleKiet is offline   Met citaat reageren