Los bericht bekijken
Oud 12 december 2023, 11:07   #2
Hefty Rabbit
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 maart 2022
Berichten: 44
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Le0n Bekijk bericht
Beste mede haarprobleem lotgenoten,

Ik zit al een langere periode op het forum en heb deze week een account aan gemaakt. Na het lezen van veel verschillende topics en stickie posts zie ik de bomen door het bos niet meer. En in sommige topics lijken wel 5 verschillende experts aanwezig te zijn met 5 verschillende meningen...
Dus ik start nu ook een eigen topic met de hoop dat ik in de juiste richting gestuurd kan worden.

Zoals helaas veel mannen heb ik ook een terug trekkende haarlijn, dit resulteert bij mij dat mijn inhammen een serieus ding zijn en ik dit diverse keren door de week te horen krijg.
Nu is dit proces uiteraard niet sinds vorige week maar ik heb wel het gevoel dat het sinds September 2023 een versnelling hoger is gegaan en vooral dunner aan het worden is.

Nu kom ik tot het besef dat het wondermiddeltje (waar ik al minstens 5-8 jaar op hoop) niet op de markt gaat komen, en dat de shampoo; Alpecin toch ook niet blijkt te werken…

In principe ben ik redelijk content met de huidige situatie maar als ik zou mogen kiezen dan had ik dit niet gekozen en heb ik liever toch een volle bos haar met een normale haargrens en geen enkel moment in de week bezig zijn met de zorgen van het kaal worden.

Maar ik ben natuurlijk actief geworden op dit mooie haar forum in de hoop dat jullie mij kunnen helpen en of de goede richting opsturen. Want in september 2024 ga ik trouwen en op dat moment wil ik eigenlijk niet veel kaler zijn dan dat ik nu ben.
Een HT laten uitvoeren in NL en of Turkije ben ik al jaren tegen want.
1. Het kost een aardig bedrag, wat ik wel kan betalen maar niet wil betalen.
2. Het kost een hoop moeite (periode na de operatie)
3. Het onbekende want ik ben geen dear devil.
4. ‘’It’s a fight you will never win’’.

Dus nu wil ik jullie hulp vragen aangezien jullie meer kennis en ervaring hebben in deze kwestie.
Welke tips en tricks kunnen jullie met mij delen? Wat nog enig sinds effect zal hebben en niet perse slecht voor mijn gezondheid zal zijn?
Reden: Eigen bruiloft september 2024.

Toch aan Finasteride & Minoxidil zien te komen en te gebruiken?
Andere ‘’minder’’ sterke middelen gebruiken?
Combinatie van verschillende supplementen en shampoos?
Toch maar tondeuse en standje 3.

Eerst en vooral, "de bomen door het bos niet meer zien" is een vreemde uitspraak.

Dan over je (haar)situatie: ik versta dus dat je geen medicatie wat dan ook gebruikt? Een shampoo... is ook maar een shampoo. Iets dat hoogstens 5 minuten op je hoofdhuid blijft en onmogelijk iets kan doen aan de echte oorzaak van je 'male pattern hair loss'. Kans is zeer groot dat het zelfs niet het minste in je huid indringt.
Wil je verdere achteruitgang echt vermijden, zul je toch finasteride (of dutasteride) moeten gebruiken. Zelfs minoxidil alleen (ongeacht oraal of topisch) is (in de meeste gevallen) niet voldoende. De combinatie is veruit het beste wat je kan doen.

En over die "5 verschillende experts met 5 verschillende meningen". Tja, dat is zo'n beetje de tendens op 'hair loss' fora zoals deze: iedereen is zelfverklaard expert. Maar laat je niets wijs maken over vitaminepreparaatjes, shampootjes of eender welke olie op je hoofd te smeren: de wetenschap is heel duidelijk over wat helpt en wat onzin en tijd- en geldverlies is. Fin-/dutasteride is by far de eerste en belangrijkste nodige stap als je verdere achteruitgang wil voorkomen.
De bijwerkingen van (vooral) finasteride worden op fora ook enorm opgeklopt. Iedereen blijkt plots impotent en depressief te zijn of heeft een shed dat ze op 2 dagen van NW2 naar volledig kaal gaan.
Hefty Rabbit is nu online   Met citaat reageren