Los bericht bekijken
Oud 23 december 2023, 13:44   #13
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Le0n Bekijk bericht
Op jullie advies heb ik via de huisarts fina voorgeschreven gekregen en inmiddels ook in bezit.

Maar bij het zoeken naar de juiste minoxidil kom ik er niet helemaal uit, want de informatie op dit forum is redelijk verschillend of de topics zijn flink verouderd. En de meeste websites lijken meer op “Wij van WC-eend adviseren….”
Ik heb wel besloten om de eerste periode de foam variant te proberen maar ik kom er niet helemaal uit welk merk de juiste keuze is met de werkzame stof Minoxidil.
De volgende soorten kom ik verschillende keren tegen, betekend dit dat dit dan ook de beste en meest verstandige keuze zal zijn?
- Kirkland foam 5%
- Foligain f5 5% foam
- Roggain 5% foam
- Qgain minoxidil foam 5%
Waarom ga je eigenlijk voor de foam? Besef wel dat de Minoxidil op de hoofdhuid terecht moet komen en dan nog de hoofdhuid moet intrekken. Je gaf aan dat je nog wel tevreden was met je haarstatus dus ik neem aan dat je nog behoorlijk wat haar hebt. Dan is het met een foam moeilijker om de hoofdhuid te bereiken. Het spul moet natuurlijk wel op de hoofdhuid terecht komen en niet in het haar. Sommige foam gebruikers met redelijk wat haar smelten de foam weer terug tot een vloeistof en brengen het dan aan. Maar dan kun je misschien liever gewoon een vloeibare Minoxidil variant kopen. Bij de keuze welk merk/variant zou ik het gewoon per flesje proberen. Je kunt heel voordelig al een (half) jaarvoorraad in huis halen maar als je dit merk/variant te vettig voor je is of irritaties op een of andere manier geeft dan heb je hier ook niks aan.
Reet is offline   Met citaat reageren