Los bericht bekijken
Oud 26 juni 2004, 00:20   #74
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Ik vind dit een zeer moeilijke kwestie. Helemaal nu taxmina haar bijdrage geleverd heeft. Want, beste mensen, laten we nu wel eerlijk zijn: haaruitval is vele malen erger voor een vrouw dan voor een man. Of het nu wel of niet ook bij vrouwen voorkomt, het haaruitvaltype AGA is een "mannelijk" verschijnsel. Als ik bijvoorbeeld taxmina haar verhaal lees, dan schaam ik mijzelf even dat ik zo zeur over mijn haaruitval als man zijnde. Ik ken ook een meisje dat helemaal kaal is (al haar lichaamshaar; overigens geen AGA) en zij gaat er moeiteloos me om. Het interesseert haar werkelijk niets. Tuurlijk, ze had het probleem liever niet gehad, maar het probleem is er nu eenmaal en ze laat haar leven er niet door verzieken. Daar heb ik werkelijk waar zoveel respect voor en dan zeur ik over mijn "normale" haaruitval waar zo'n 40% van de mannen mee te maken heeft.

Eminem, natuurlijk is het zo dat je met jezelf te maken hebt. Jij voelt je er niet goed onder en dat is vervelend. Je hebt alle recht om er iets aan te doen. Ik probeer ook gewoon een oplossing te vinden en ik ben ervan overtuigd dat we binnen een paar jaar (5 ofzo) toch echt wel die oplossing binnen handbereik zullen hebben. Maar tot die tijd kan ik vaak genoeg benadrukken: je kunt er nu niet veel aan doen; accepteer het en laat je leven er niet door verzieken.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren