Los bericht bekijken
Oud 13 maart 2015, 16:13   #18
Kikimamanyny
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 januari 2015
Berichten: 17
Geslacht:
Talking

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beertje1 Bekijk bericht
Hai allemaal,

Ik ben 27 jaar en een half jaar geleden heb ik een eerste kale plek op mijn achterhoofd gekregen.
Ik dacht toen dat het eczeem was ( waar ik ook last van heb) en heb me er verder niet zo druk om gemaakt.
De plek is de laatste tijd steeds groter geworden maar in het midden groeit weer wat haar.
De afgelopen maand zijn er aan de voor en zijkant zomaar twee kale plekken bijgekomen die lastiger te camoufleren zijn en heb ik toch maar een afspraak bij de dermatoloog gemaakt.
Deze vertelde mij dat ik alopecia areata heb en schreef me vrij sterke medicijnen voor (die ook gebruikt worden bij mensen met beenmergtransplantatie' s etc.)
Met de medicijnen ben ik op dit moment gestopt omdat ik te veel rare bijwerkingen kreeg.

De afgelopen week heb ik me erg beroerd, verdrietig en onzeker gevoeld en ik merk dat ik liever thuis blijf dan de mensen opzoek.
Ik wil graag proberen om dit niet te veel mijn leven te laten beinvloeden en heb inmiddels een afspraak voor een haarwerk gemaakt.
Ook een gesprek met een praktijkondersteuner (ggz) is inmiddels gemaakt
Dit omdat het afgelopen jaar zeer heftig is geweest.

Zelf probeer ik altijd overal het positieve van in te zien maar na zoveel tegenslag is dat wel lastiger.
Ik hoop hier op het forum ook verhalen te lezen van mensen die er positief in staan.
Hoi, ik herken jou verhaal bij mij! Voor mij is het ook heel snel gegaan en baal er elke dag heel erg van. Voor mij helpt het om mijn situatie te relativeren. Dus vergelijken met situaties en mensen die het nog zwaarder hebben! Ik werk als hulpverlener en in mijn werk kom ik situaties tegen, waar ik echt niet mee zou willen ruilen. Ook zit schoonheid echt van binnen, klinkt stom, maar als je dit uitstraalt word je ook mooier, door het uit te stralen voel he je ook mooier. Het is circulair. Dat is andersom precies hetzelfde, virl je je lelijk, straal je dit ook uit!

Toch zal ik je vertellen dat mijn grootste wend is dagmjjn haar, wenkbrauwen, wimpers en alles dus gewoon weer terug komt! Liever weer scheren
Kikimamanyny is offline   Met citaat reageren