Los bericht bekijken
Oud 25 juli 2015, 11:33   #24
Monni
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 juli 2015
Berichten: 1
Geslacht:
Hej iedereen,

Ik ben een meisje van 23 jaar. Een jaar geleden hebben ze ontdekt dat ik een AVM in mijn hoofd had, hier ben ik 23 dagen geleden aan geopereerd.(hersenoperatie).
Dit was een zware operatie, ben dan ook 7 uur onder narcose geweest. Toen ik wakker werd kon ik niet meer praten en het heeft 14 dagen geduurd voor ik mezelf terug verstaanbaar kon maken. Lezen, schrijven, rekenenen lukt nog steeds niet zo goed en de revalidatie zal nog wel een tijdje duren. Het is dus een zeer risico -en stressvolle situatie.

Voordien had ik al last van dun haar dat snel afbrak maar na de operatie had ik het gevoel dat mijn haar door de medicatie en de narcose nog meer uitdunde. Anderhalve week na de operatie kreeg ik rond het wondje van de pin waarmee ze mijn hoofd vastgezet hadden, een ronde kale plek. Eerst dacht ik dat ze mijn hoofdhuid beschadigd hadden maar de vlek breidde zich een beetje uit waardoor ik gisteren toch naar de dermatoloog ben gegaan. Zij stelde vast dat het AA was. Het vlekje is ongeveer 1 cm groot en ligt net naast mijn haarlijn waardoor het toch wel opvalt. Ze zei dat ze door haar microscoop wel kleine stoppeltjes/minihaartjes kon zien in het vlekje.

Volgens haar heeft de stressvolle operatie haaruitval opgewekt.. Ze schreef mij cortisonen lotion voor om 2 keer per dag op te smeren en moet binnen 3 weken terugkomen. Ik had nog nooit over deze ziekte gehoord maar de dermatoloog gaf mij eigenlijk een vrij gerust gevoel en zei dat mijn haar hoogstwaarschijnlijk wel gewoon terug ging groeien. Dus ik ben rustig naar huis gegaan maar toen begon ik thuis te google en ontdekte ik dat je helemaal kaal kan worden en de ziekte heel onvoorspelbaar kan zijn. Ik dacht dat ik gewoon een klein kaal plekje had, dat veroorzaakt was door de operatie en binnen een maand wel verdwenen zou zijn.

Na alles wat ik heb meegemaakt lijkt het alsof zo'n stom kaal plekje niets uitmaakt maar niets is minder waar. Ik voel mij heel erg slecht en onzeker. Ik moet heel veel opnieuw leren, loop ook nog eens rond met een enorm groot littekenen op mijn hoofd en nu komt dit er nog eens bij.

Ik hoop gewoon dat dit plekje eenmalig is maar als ik al de berichtjes zo lees en de info op het internet kan vertrouwen ziet het er toch niet zo goed uit.
Zijn er mensen die toch minder negatieve ervaringen hebben met deze ziekte?

Groetjes,

Monni
Monni is offline   Met citaat reageren