Los bericht bekijken
Oud 22 juni 2013, 11:15   #5
ymkex3
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juni 2013
Berichten: 1
monilethrix

hallo allemaal ik ben ymke,
ik ben nu 13 jaar oud, ik heb ook monilethrix.
de proffesor steijlen zo heet hij, daar ben ik met men ouders geweest toen ik 2 jaar was. hij werkte toen nog in nijmegen. er zijn wel doorbraken in genteraphie (monilethrix is een ziekte waar een haar gen ontbreekt) met die doorbraak gaan ze eerst de dodelijke kinderziektes proberen te bestijden, en misschien in de toekomst ziektes als monilethrix.
ik heb ook op mijn benen veel meeeters door de haarziekte, doordat daar ook die haarzakjes verstopt gaan zitten.
ook op men schaamhaar komen er geen haren, maar de haarzaken gaan wel ontsteken, dat doet soms pijn. maar het ergste wat ik daaraan vind is dat ik hele lelijke littekens krijg.
zelf behandel ik men haren zo: s`ochtens maar ik mijn haar eerst nat met een plantensproeier, of met een anti klittenspray zodat ik met grove kam, makkelijk door mijn haar kan, zodat ik zo min mogelijk haarbreuk heb. vervolgens doe ik er een glans wax door zodat mijn haar er zo normaal mogelijk uitziet. daardoor heb ik mijn haren kort, omdat lang haar te veel afbreekt, en dat word heel erg lelijk.
zelf wil ik heel graag mooi lang haar. ik weet nog niet precies wat ik wil, eerst wou ik mijn haar lang proberen te laten groeien, maar mijn moeder zegt dat ik dan verschillende lengtes kan krijgen in mijn haar (haarbreuk)
nu wil ik een keer met mijn moeder naar een kapper toe (want eerst wilde ik dat nooit) om van mijn haar toch een leuk model probeer te maken.
ik ga nog kijken wat ik er nu nog mee wil. ik kom graag met mensen in contact om te praten over deze haarziekte (monilethrix)
groetjes ;P
ymkex3 is offline   Met citaat reageren