Los bericht bekijken
Oud 3 februari 2009, 14:14   #4
anjin
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 december 2007
Berichten: 4
ppd alergie

hallo Sonja en alle anderen met dit probleem.
ik heb helaas veel te lang mijn haar geverft met grote gevolgen.

Kreeg heel erg jeuk op mijn hoofd en uitslag eczeem hals/ogen en oren/en ernstige haaruitval.Ben er erg ziek van geweest.

Bij de dermatoloog was het snel duidelijk, niet meer verven en een kuur met hormonen 4 weken lang iedere dag haar.hoofd inmasseren.

na 5 maanden ging het beter en ging ik op zoek naar een middel om toch mijn grijze haren weer te kleuren.en dat is gelukt!!!

het is Henna cream wat je gelijk uit de tube op je haar doet, en er zitten helemaal geen toevoegingen in van ppd/amonia/waterst per/ helemaal niks is zeer huidvriendelijk en in alle kleuren.Het dekt goed grijs alleen enig nadeel na 10 wasbeureten vervaagt snel de kleur dus niet zo vaak je haar meer wassen is mijn motto!!. Wel goed kijken want ook Henna heeft er een verf staan waar op staat zonder PPD!! dit is dan misschien wel geen PPD wat er in zit, maar wel een andere chemische stof,dus goed opletten.alleen gaan voor Henna cream zonder toevoeging van een vloeistof.

Op dit moment doe ik mee aan een onderzoek in het UMCG in Groningen die zijn bezig met een zelftest voor haarproducten.

En voor iedereen een goede raad zegt het voort vertel over de risico,s van haarverf !! vr groet anna
anjin is offline   Met citaat reageren