Los bericht bekijken
Oud 9 juli 2016, 13:00   #11
Effie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 november 2015
Berichten: 234
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CarlaBosman Bekijk bericht
Eventuele zalf of lotion is na scheren ook veel gemakkelijker aan te brengen en trekt snel in. Dus ik denk dat je gelijk hebt dat afscheren je huidprobleem zou kunnen verlichten, maar (zeker in het begin) voortdurend een pruik dragen lijkt me dan weer niet zo comfortabel. 's Nachts is het sowieso lekker luchtig zonder pruik of haar op je kussen.
CarlaBosman, geeft het scheren geen irritatie of wondjes? En hoe vaak scheer je het als ik vragen mag?
En als je een haarwerk vast maakt met tape, gaat dit dan niet ten koste van je eigen haar? Misschien kan ik mijn hoofdhuid weer gezond maken door het te scheren, en dan later weer laten groeien. Maar ik heb inmiddels waarschijnlijk een heel dunne hoofdhuid gekregen door alle hormonen crèmes en lotions, vandaar de vraag over de tape.

Vandaag weer zoveel haaruitval. En ik ben 2 uur bezig om elk plekje van mijn huid in te smeren met de zalf van de dermatoloog. De dermatoloog weet het inmiddels ook niet meer. Dingen die bij een ander helpen, helpen bij mij niet, of ik krijg er een vervelende reactie op waardoor ik er weer mee moet stoppen, dan gaat mijn huid bijvoorbeeld branden en wordt heel rood.

Ik maak tijdens het insmeren scheidingen zodat ik de zalf zo veel mogelijk op mijn hoofdhuid smeer en zo min mogelijk op mijn haar. En het viel me een paar dagen geleden op dat de scheidingen (over het gehele hoofd) weer breder zijn geworden, en er ´hapjes´ uitzijn.

Salvamia, heb je mijn vragen in het vorige bericht gelezen? Ik begrijp dat je niet alles kunt beantwoorden en natuurlijk ook andere dingen te doen hebt, dus duizend maal mijn excuus als ik ongeduldig overkom.
Effie is offline   Met citaat reageren