Discussie: Haarweb Sr
Los bericht bekijken
Oud 9 augustus 2007, 20:54   #11
BiTemp
Live & Learn
 
Geregistreerd: 5 september 2005
Locatie: Buitenland
Berichten: 115
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Webmaster Bekijk bericht
Mijn bovenstaande posting was een uitleg van de verschillende termen die door jullie in deze discussie naar voren waren gebracht. Ik had nog niet inhoudelijk gereageerd op je voorstel...
Sorry, mijn conclusie was voorbarig.

Citaat:
Deze criteria kunnen de volgende zijn: Reputatie Level, Dagen Geregistreerd en Aantal Berichten.
Hoe meer criteria je opstelt, hoe beter de selectie (geen enkele selectie is perfect natuurlijk). Maar omdat "reputatie" op het moment niet gebruikt wordt en gebruikers misschien ook afschrikt, zou een combinatie van "aantal berichten" en "dagen geregistreerd" al waardevol zijn.


Citaat:
Ik vraag me alleen het volgende af : wat zegt het aantal Dagen Geregistreerd feitelijk over een HaarWeb lid? Een lid kan al sinds 2001 geregistreerd staan en nog nooit -of heel weinig- een posting hebben geplaatst. Qua kennis/ervaring/ziektegeschiedenis enz kan dat dus een 'newbie' zijn.
Maar hoe vaak komt het voor dat iemand die zich registreert, 1) zich meer dan 3 jaar lang niet inleest, en 2) meer dan drie jaar lang weinig post, en 3) na meer dan 3 jaar wil deelnemen aan een discussie voor "gevorderden"? Ik denk eigenlijk niet zo vaak.

Citaat:
Aan de andere kant... jijzelf bent zo te horen/lezen geen 'newbie' meer, maar is dit dan altijd af te leiden uit het aantal postings? Ook dat gaat niet altijd op, want iemand die 'ervaren' is, hoeft niet altijd veel te posten.
Als je 2 criteria kunt gebruiken, kun je voor beiden mildere eisen stellen: 200 posts, 2 jaar lid, bijvoorbeeld. Als je maar 1 criterium mag gebruiken is het moeilijker. Ik zou dan "3 jaar lid" kiezen. Iemand die zo lang lid is, moet over een goede motivatie beschikken om na 3 jaar 1) nog steeds actief te zijn of 2) opnieuw actief te worden. Natuurlijk vallen dan velen buiten de boot, maar de selectie die je maakt, is degelijk.

Citaat:
De aangewezen plek voor een dergelijk forum zal de Alopecia Androgenetica-rubriek zijn lijkt me in dit geval. Daarmee is het ook meteen duidelijk welke leden daarin thuishoren en welke niet.
Alleen kun je dan niet de ">3jr finasteride poll" organiseren, want die hoort in Geneesmiddelen thuis... Omdat de Geneesmiddelen-rubriek voor de overgrote meerderheid bestaat uit AGA discussies, zullen misverstanden niet snel ontstaan (of je splitst de Geneesmiddel rubriek op).


Citaat:
Het bepalen van een criterium is dus zo simpel nog niet.
Dat is zeker waar. Maar de waarde van een criterium (en het hanteren van een criterium in het algemeen) zie je alleen maar door het (op kleine schaal) uit te proberen. Mits je natuurlijk de problemen die ik in mijn eerste post beschreef, onderschrijft.

Laatst gewijzigd door BiTemp; 9 augustus 2007 om 20:56
BiTemp is offline   Met citaat reageren