Los bericht bekijken
Oud 27 juni 2009, 16:12   #9
sneu
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juni 2009
Berichten: 401
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambo Bekijk bericht
Relativeren is goed voor heel veel situaties in het leven als het wat tegenzit. Drie jaar geleden liep ik bij een psycholoog voor andere dingen en die gaf me een lijstje mee die ik door moest lopen als ik ergens mee zat:

Je maakt je bijvoorbeeld zorgen om je kalende hoofd.

1. Ga je er dood aan? -> Nee
2. Wat is het ergste wat je kan overkomen? -> Bijvoorbeeld jezelf lelijk vinden
3. Wat kan je daaraan doen? -> Accepteren (ik heb ervaren dat vrouwen het aantrekkelijker vonden dat ik 10 kilo was afgevallen maar ondertussen wel kaler was geworden) of er wat aan laten doen
4. Als je het niet kan accepteren, bekijk dan de mogelijkheden die er zijn om er wat aan te laten doen! Werk ook aan je uitstraling, gewicht, kleding e.d.. je zal je daardoor ook beter gaan voelen!

ik had op een gegeven moment wel dat ik een hekel had om op de foto te gaan .dit verergerde steeds meer naar mate ik kaler werd. dan ontwikkel je wel een soort van psychische klachten .ik lette bij de foto alleen n]og maar op mijn haarlijn .natuurlijk ben ik ervan overtuigd dat ook de maatschappij een rol speelt.al zag ik er nog zo netjes uit sommige vonden het altijd nodig om mij aan te spreken met he kale.
sneu is offline   Met citaat reageren