Los bericht bekijken
Oud 30 september 2004, 17:36   #11
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Dankje Kim. Weet je dat ik het zelfs te confronterend vond om op te schrijven "ik heb vandaag weer veel getrokken"...intussen doe ik dat nu wél, maar besef inderdaad dat ik meer in detail moet treden en cijfers of momenten moet noteren.
Ik heb ook de knoop doorgehakt dat ik weer gedragstherapie wil proberen. Als iemand een 'goeie' weet in omgeving Antwerpen, hoor ik dat graag (hier of via mail).
Ik heb met de huisarts overlegd en ze denkt dat gedragstherapie het beste is om het 'totaalpakket' van mijn klachten aan te pakken (niet alleen de TTM dus, maar ermee samenhangend mijn stress, onzekerheid, angsten e.d.) Ik denk dat ik daar meer mee bereik dan met een stressreductie of relaxatie alleen. Ik heb het gevoel dat ik nog eens moet praten met een objectief, onafhankelijk persoon i.p.v. ouders of vriendin-psychologes.
Dan nog aan Gogo: ja, het is echt haar en dat maakt het ook duur, maar des te natuurlijker. Het valt wel anders dan mijn eigen haar, maar het verschil met een pruik is wel dat je eigen haar er nog onder zit, en je het voelt. Je voelt ook je eigen hoofdhuid nog (behalve dan waar het stukje zit). Momenteel heb ik wat hoofdpijn want het is pas vastgezet met een boel klemmetjes, en het 'trekt' een beetje. Zal hopelijk wel beteren. Het haar moet ook nog wat soepeler worden, want het is een beetje stug, het blijft bij wijze van spreken 'staan' terwijl mijn eigen haar sluik naar beneden valt. Maar voor wie niets weet, is het onzichtbaar!
Jente is offline   Met citaat reageren