Los bericht bekijken
Oud 23 januari 2011, 03:02   #8
Jorginho
HaarWeb lid
 
Jorginho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2011
Berichten: 91
Ik ben geen vrouw en ook niet kalend oid. Maar je kunt overwegen Mindfulness te doen. Jammer dat het zo zweverig klinkt wellicht, maar dat is het niet. Dit is niet zomaar acceptatie, maar volledige acceptatie van jezelf (onder andere). Je leert o.a. jezelf en andere zaken te observeren zonder oordelen. Vaak zijn dit cursussen van 8 weken met elke week een praktijkles van 2 uur. een ding is een vereiste: elke dag 45 minuten huiswerk (soms minder) waarbij je mediteert met name.

Je leert in het moment te leven en niet morgen of volgende week of gisteren. De effecten van MIndfulness zijn aangetoond op fysiek en psychisch vlak door deugdelijke, wetenschappelijke studies. Sterke stressreductie, verhoogde immuniteit, sterke afname angstkachten, acceptatie van jezelf en leren loslaten.

Als het accepteren je echt niet lukt, dan is dit een goede optie. Reken op 200-300 euro per cursus, inclusief huiswerk CDs etc.

Ik hoop dat dit sommigen helpt.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moorea Bekijk bericht
Hoi dames op haarweb,

Heb even gekeken of er al een dergelijk onderwerp bestaat, maar volgens mij nog niet...

Een vraag die al heel lang in mijn hoofd rond gaat is hoe (andere) vrouwen om gaan met hun haarprobleem (AGA en dergelijke) en wat zij doen om dit (enigszins) te accepteren.

Zelf heb ik nog steeds veel moeite met het accepteren van mijn haarverlies en ik kan me voorstellen dat veel van jullie hiermee kampen.

Misschien kunnen we met dit onderwerp elkaar adviezen en een steuntje in de rug geven. Ik ben heel benieuwd hoe jullie in bepaalde situaties met haarverlies om gaan en hoe dit jullie zelfbeeld beïnvloedt. Hieronder een paar vragen, feel free to answer (of niet)!

Kom je er openlijk voor uit dat je je haar verliest, in de toekomst kaal wordt of dat al bent?
Doe je er alles aan om je haarverlies te camoufleren of loop je er gewoon mee over straat en heb je er maling aan wat anderen over je denken?
Hoe gaat je partner met je haarverlies om?
Vertel je een nieuwe liefde meteen over je haarprobleem of dat je een haarwerk draagt?
Voel je je onzeker door je haarverlies? Probeer je het met andere dingen te compenseren (bijvoorbeeld mooie kleding, etc.)?
Wat heb je er tot op heden aan gedaan om je haarverlies te accepteren en het je leven niet nadelig te laten beïnvloeden?

Mochten jullie nog andere vragen hebben omtrent acceptatie/taboe van haarverlies bij vrouwen, dan ben ik daar persoonlijk ook heel benieuwd naar.

Hopelijk kunnen jullie mijn vragen beantwoorden en kunnen we elkaar zo een beetje helpen!

Groetjes,
Moorea
Jorginho is offline   Met citaat reageren