Los bericht bekijken
Oud 23 januari 2011, 20:04   #12
Moorea
HaarWeb lid
 
Moorea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 167
Geslacht:
@ Mutzus: een goed haarwerk is volgens mij nauwelijks te zien. Wat betreft in een knot dragen; dan lijkt mij met een haarwerk best mogelijk. Ik zelf ben nu aan het experimenteren met een lace wig. Deze kun je ook opsteken omdat je het zowel voor als in je nek vastzet (met lijm of tape) en je het haar dan ook op kunt steken.

Het valt hier op dat veel vrouwen toch een haarwerk nemen en zich daarmee iets zekerder voelen. Gelukkig dat er zoiets bestaat, ook al dragen we het liever niet!

@ Enibas: het verliezen van je vrouwelijkheid is inderdaad een van de dingen waar ik ook het meest moeite mee heb. Ik probeer dat te compenseren door meer make-up te gebruiken, op mijn lijn te letten, kleding dragen waar mijn 'ronde vormen' mooi in uitkomen Maar soms denk ik pfffffffff ik wil gewoon douchen, aankleden en huppa de deur uit! Het wordt een soort verplichting; ik ga de deur niet uit zonder dat ik er tip-top uit zie (behalve mijn haar dan). Wat jij zegt over een opleiding, daar ben ik toevallig ook over aan het nadenken. Ik ben van plan weer terug te gaan naar het kappersvak en later eventueel iets te gaan doen met haarwerken o.i.d. Wel goed van je dat je gewoon sterk bent gebleven door kapster te blijven! Dat is natuurlijk wel het meest confronterend; elke dag mensen hun haren mooi maken, terwijl je eigen haar langzaam uitvalt.
Ook ben ik het met je eens dat het fijn zou zijn om vrouwen met haarproblemen persoonlijk te leren kennen. Als ik op straat een vrouw zie met AGA o.i.d. dan zou ik haar gewoon het liefst uitnodigen voor een kopje koffie, maar dat doe je natuurlijk niet zomaar, haha. Zijn er hier meer vrouwen die behoefte hebben om andere vrouwen met haarproblemen te leren kennen? Misschien kunnen we een keer wat organiseren? Gewoon onder het mom gezellig en geen drama!

@Granny:
Fijn om te horen dat een haarwerk je toch een beetje opweg heeft gehobbeld. Het is zeker fijn om steun te hebben van mensen op het forum hier en ik ben ook blij dat er mensen zijn als Hanna, die ons van veel informatie voorzien.

@Sammy: Je hebt helemaal gelijk, er zijn ergere dingen en stress vanwege de haaruitval zorgt ook voor lichamelijke klachten. Het is alleen zo moeilijk om je er daadwerkelijk niet meer druk over te maken. Ik zeg soms ook tegen mezelf; maak je niet druk, er zijn ergere ziektes en leed in de wereld. Op dat moment helpt het, maar een paar dagen later voel je je toch weer rot. Daar moet je echt een knop voor omdraaien en die komt voor ons denk ik allemaal wel een keer, maar niet meteen wanneer je het wil.

Heel cliché misschien, maar wat mij soms wel eens helpt is het liedje van India Arie, I am not my hair op zetten en keihard mee zingen!
__________________
Regime
Nu even niks, want ik ben er PANklaar mee!
Behalve gezond eten (goede vetten, geen tarwe, wel probiotica = darmen heel blij mee) en stress vermijden.
Haarwerkje (mrt. 2016) bevalt niet en wordt niet gedragen.

Verleden

Minoxidil 5% w/o ppg en Revita shampoo 2/3 x p.w. (tot +/- mei 2016)
Minoxidil 2% w/o ppg Rogaine (okt. 2013 - jan. 2014)
Minoxidil 5% w/o ppg (v.a. dec. 2010 - okt. 2013)
Omega 3-6 (2010-2011)
Vitaminstore Huid Haar Nagel (2010-2011)
Nioxin Cleanser/ Revita Shampoo (2011-2012)
Yaz/Drospirenon (gestopt in 2010 wegens overgevoeligheid hormonen)
Cyproteronacetaat/ Diane-35 (2006-2007)
IJzertabletten
Rooscure
Moorea is offline   Met citaat reageren