Los bericht bekijken
Oud 8 augustus 2017, 10:18   #18
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RRus Bekijk bericht

Ik heb twee vragen voor de ervaringsdeskundigen:
- is het normaal dat het donorgebied nog zeer gevoelig is? Op twee specifieke punten heb ik (zenuw)pijn. Overdag heb ik vrijwel nergens last van, maar zodra ik wil gaan slapen en er meer druk uitgeoefend wordt op de achterkant van mijn hoofd, begint het pijn te doen. 's Nachts word ik van de pijn wakker en kan ik geen houding vinden waarin het donorgebied geen pijn doet. Zijn er dingen die ik hiertegen kan doen - naast pijnstillers innemen?
- is het normaal dat het transplantatiegebied nog gevoelloos is en als ik het voorzichtig aanraak, het voelt alsof er nog iets van een laag onder de huid zit? Voor mijn gevoel wordt het gevoelloze gebied steeds kleiner. Zo beginnen de randen van het gebied te jeuken (een goed teken van genezing, lijkt mij).
Het ziet er allemaal mooi en rustig uit! Het vervelende aan zenuwpijn is dat je er met de reguliere medicatie weinig aan kunt doen. Middelen zoals Morfine, Lyrica en amitriptyline hebben daar meer grip op, maar deze middelen hebben natuurlijk ook veel meer bijwerkingen. Afhankelijk van de mate van zenuwschade kan het herstel wel 3-9 maanden duren. Het kan dus even duren voordat het gevoel volledig is hersteld. Ik blijf je zeker volgen
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren