Los bericht bekijken
Oud 29 november 2008, 09:57   #3
madelieve
HaarWeb lid
 
madelieve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2008
Berichten: 229
Hallo Mouchke,

Wat erg voor je, je zult ook wel denken waarom ik, het is zo zeldzaam deze vorm van alopecia en hoe kom ik er aan.
Ik heb ook cicatriciele alopecia. Ik heb allemaal kleine ronde plekjes op mijn kruin en achter bij mijn nek heb ik heeeel weinig en dun haar. Ik verdoezel het ook zoveel mogelijk, maar ik zie het altijd en vindt het vreselijk. Ik heb mijn zeer dunne sliertharen laten groeien en steek ze nu zo hoog mogelijk op en zet mijn kragen lekker kakkie omhoog. Het ziet eigenlijk niet uit, ik lijk wel tanta sidonia zo.
Mijn medicatie bestaat uit een antibiotica (doxycycline 100 mg) kuur van ruim 3 maanden. Volgende week zaterdag de laatste pil!!!! Ik zal blij zijn!! Daarnaast slik ik 2x daags plaquenil (200mg), ik denk dat ik dat nog een poos zal moeten slikken. Eind februari moet ik weer naar de dermatoloog en wordt er bekeken of de medicatie iets gedaan heeft, zo nee dan wordt er een biopt genomen. Ik heb geen idee hoe het gaat verlopen. Ik heb mezelf maanden gek gemaakt en maar telkens kijken naar die plekken en zo, totdat ik het heft in eigen handen nam, ik heb nu nl een heeeeel mooi haarstuk besteld (voor op de kruin en omgeving) Ik ben naar hairlacer in Eindhoven geweest voor een vrijblijvend consult. Ter plekke heb ik besloten om nog niet aan de pruik te gaan, maar een haarstukje te nemen. Ik wil mijn eigen haar ook nog een kans geven! Het haarstuk wordt op maat voor me gemaakt van echt haar en het is wonderbaarlijk hoe mooi dat gaat worden, de haren worden erin geinjecteerd, het lijkt net alsof ze zo uit je hoofd komen groeien. Ik kan bijna niet wachten tot ik hem kan dragen. (na de feestdagen helaas) Ik heb door deze beslissing meer rust gekregen en ben nu aan het knutselen om een soort nood haarstukje te maken voor de feestdagen (vooral voor de avonden dan!) het is wel moeilijk, maar het houdt me bezig!
Mouchke, sterkte, houdt me op de hoogte, ik zal dat ook doen, zo kunnen we elkaar inderdaad steunen! Groetjes
__________________
Madelieve
madelieve is offline   Met citaat reageren