Los bericht bekijken
Oud 2 mei 2017, 12:37   #8
Flap
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 mei 2014
Berichten: 34
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nicolaasdk Bekijk bericht
Haarzakjes oogsten en opkweken; dit gaat zo ontiegelijk onbetaalbaar worden. De haarzakjes uitnemen, opkweken, kwaliteitscontrole, veiligheid (genetische veranderingen/mutaties), en dan weer terugplaatsen. Reken er maar niet op.
De vraag is natuurlijk hoe arbeidsintensief het proces is. Ik denk dat een haartransplantatie veel arbeidsintensiever is. Er dient immers een chirurg aan te pas te komen die uren bezig is om met een naald gaatjes in een hoofd te prikken.

Hier worden nieuwe cellen "opgekweekt" in een vloeistof. Dit gaat welhaast automatisch.

De kosten zitten hem hier vooral in de ontwikkeling van de (nieuwe) methodiek. Om die kosten terug te verdienen, zal een behandeling zeker niet goedkoop zijn. Maar als het veel duurder zal zijn dan bijvoorbeeld een transplantatie, zal het marktaandeel automatisch kleiner zijn, waardoor er helemaal niets verdiend wordt.

Ik heb het één en ander gelezen op de website en kwam ergens een getal van $ 10.000,00 tegen als een soort streefnorm. Als het hier om een permanente oplossing gaat, lijkt me dat geen astronomisch hoog bedrag. Het blijft natuurlijk even afwachten wat de daadwerkelijk kosten zijn, afgezet tegen de resultaten.
Flap is offline   Met citaat reageren