Los bericht bekijken
Oud 3 februari 2020, 15:16   #10
minten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 390
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Davenport Bekijk bericht
Hoi lotgenoten, sinds mei slik ik finasteride en ik ben daar erg tevreden over, ik had wat last van bijwerkingen zoals dunner zaad en wat lichte steken in mijn balzak. In December heb ik een tijdje zonder gezeten omdat er leveringsproblemen met de apotheek waren. Daarom ben ik toen overgestapt naar een andere apotheek. De capsules zouden hetzelfde moeten zijn maar ik heb toch het idee dat mijn haar weer minder dik aan het worden is. Ook heb ik sinds het slikken van de medicijnen van de andere apotheek helemaal geen last meer van bijwerkingen. Geen dun zaad en ook geen steken in de balzak.

Daarom is mijn vraag:

- Ik heb in december 10 dagen geen finasteride gebruikt. Zou dit een oorzaak kunnen zijn?
- Zou de veranderingen van capsules / samenstelling een oorzaak kunnen zijn?

Voornaamste reden ook voor mij om te merken dat het minder is, ik heb een moedervlek op een van mijn inhammen. Een aantal weken terug was deze vrij goed bedekt, nu merk ik weer dat het terug komt. Ik zie hem weer.

Benieuwd naar jullie expertise / reacties
het is niet verstandig om de hele tijd te starten en te stoppen met fina. maar één keertje 10 dagen missen kan onmogelijk een probleem zijn lijkt mij.
veranderingen in capsules ook niet. de werkzame stof is fina, als je nog altijd dezelfde variant slikt maakt het niet uit welk merk.

iedereen heeft last van periodes waarin je meer haar verliest. dat lijkt me waarschijnlijker dan dat het aan de pillen ligt. qua bijwerkingen: lijkt me gezond dat je die niet meer hebt.

overschat de psychische factor niet: je bent (logisch) enorm met je haar en je lichaam bezig. het is dan lastig om objectief te blijven en geen spoken te zien.
minten is offline   Met citaat reageren