Los bericht bekijken
Oud 2 september 2006, 10:43   #17
SVG
Sandra
 
SVG's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2006
Locatie: Drenthe
Berichten: 14
Ook nieuw op het haarweb, dus ff voorstellen

Hallo, bij deze stel ik mij even kort voor. Sandra, 30 jaar, en gisteren mijn "doodvonnis" van de huidarts in het ziekenhuis gekregen.
Klinkt zwaar maar op dit moment voel ik me echt even !@#$%
Maar goed...het begon toen in een jaar of 18 was. Ik was onder narcose geweest en verloor redelijk wat haar. Was normaal werd gezegd.
Nu, 12 jaar verder, 8 operarties gehad aan van alles en nogwat en dus dus vaker onder narcose geweest.
Vaak medicijnen ( antibiotica's) en niet echt een super sterk gestel.
Mijn haar bovenop mijn hoofd is zo langzamerhand per vierkante centimeter te tellen. Zijkanten is nog wel wat voller.
Ik heb mijn haar laten groeien en er een ondersteunend permanent in laten zetten zodat ik het een beetje kan verbergen.
Uiteindelijk ben ik nu dus naar de huisarts geweest en naar de dermatoloog gisteren.
Hij keek, er werd een term naar mijn hoofd geslingerd, vrouwelijke kaalheid aan de bovenkant van mijn hoofd kwam het op neer. 4/5 van mijn haar was ik al kwijt.
En op de vraag of het nog terug kwam kreeg ik het antwoord..." weg is weg"
Heeft te maken met laag ijzergehalte en nogwat dingen.
En weg was hij!
Ik heb zo veel vragen....
Hoe snel gaat het...
als het aan het ijzer ligt, moet ik dan geen ijzerpreperaat gaan slikken....
Als ik geen nieuwe haartjes meer krijg, kan ik dan het uitvallen niet vertragen..
Waarom kan er geen transplantatie.... ( werd me ook even snel door hem verteld).....
moet ik een pruik dragen..maar ik heb wel haar aan de zijkanten....

en..WAT HEB IK EIGENLIJK!! is het een ziekte, hoe heet het en hoe ga ik heir mee om???????????

Lekker, als je nog in de fase zit van vragen. Stom eigenlijk want ik wist dat het niet goed was en dan wordt het bevestigd door een arts en dan ineens is het definitief.

Hij vertelde dat de zwangerschappen en narcose het hadden versneld. OK, als je het kan versnellen...WIE HEEFT DAN HET WONDERMIDDEL OM HET TE STOPPEN!!!

(traan)
SVG is offline   Met citaat reageren