Los bericht bekijken
Oud 13 oktober 2006, 05:45   #25
Jor
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 oktober 2006
Berichten: 2
Hallo allemaal,

Ik ben Joran uit Veenendaal en 21 jaar oud. Vorig jaar oktober begon het allemaal. Ik begon last te krijgen van klein inhammen, maar had nog geen haarverlies opgemerkt. Toen ik vervolgens 2 maanden erna last kreeg van veel haaruitval en enorm veel jeuk op mijn hoofdhuid heb ik contact met een dermat. opgenomen. Zij kwam gelijk met de conclusie dat ik sob. eczeem had in combinatie met mannelijke kaalheid. Ik kreeg gelijk topicorte voorgeschreven. Ik kreeg echter nog meer jeuk. Ik kreeg toen een ander middeltje waarvan ik de naam even moet onthouden, omdat ik deze niet meer weet. Maar het hielp in ieder geval niks. Zij kwam er ook niet meer uit en verwees mij door naar een academisch ziekenhuis. Ik kwam terecht bij Dr. Stijlen in Maastricht deze stelde dezelfde diagnose als de vorige vast maar kwam wel met eventuele hulpmiddelen. Ik kreeg ketaconozol voorgeschreven dit hielp aardig tegen de jeuk alleen bleef het haar uitvallen. Ik werd er zo langzamerhand moedeloos van. Toen kwam mijn moeder vervolgens een deskundige tegen op het internet uit tiel. Deze constateerde dat ik helemaal geen mannelijke kaalheid had!! Want mijn haar viel overal uit maar voornamelijk achterop mijn hoofd en boven mijn oren. Dit was niet waar mannelijke kaalheid mee begint volgens de Dr. Voor de zoveelste keer een bloedtest gedaan, maar kwam geen rare dingen naar boven. Omdat mijn haar inmiddels aardig uitgedunt was wilde ik dat er nu echt een keer wat aan gedaan werd. Werd al panisch bij de gedachte alleen al om kaal te worden. Ik heb daarom een afspraak met trans hair gemaakt voor een orienterend gesprek omtrent haarimplantaten. Dit was niet mogelijk gezien het feit dat ik overal haarverlies had en de kans op afstoting vooralsnog te groot was. Zij verwezen mij weer door naar intermedica van Dr.Boersma. Daar ben ik vandaag geweest. Na weer een bloedonderzoek en foto's van mijn haarte hebben genomen mocht ik vervolgens op 'audientie' (zucht) bij de Dr. Deze constateerde dat ik wel degelijk mannelijke kaalheid heb. sterker nog, de agressieve vorm. Maar hij had iets wat mij goed zou kunnen helpen: Dutasteride. Ik diende hiervoor wel een verklaring te ondertekenen. Ik kreeg nu mijn twijfels want de Dr. zei dat het geen risico's met zich mee bracht, maar waarom moet ik dan een verklaring ondertekenen?! Dat is ook 1 vd redenen dat ik mij tot dit forum gewend heb.
Vorig jaar november had ik een volle dikke bos met krullen en na deze slepende nachtmerrie is het een stuk dunner geworden. Ik word er helemaal gek van en kan het niet van me afzetten dat ik kalend ben. Ik denk de hele dag nergens anders aan en als ik wakker word, dan confronteert mijn kussen (vol met mijn haren) mij wel weer met het haarprobleem. Ik was een hele spontane jongen voor dat dit alles begon, maar ik begin langzaam psychisch kapot te gaan. Ik weet het dat er veel mensen zijn die zeggen: ''ach er zijn zoveel mensen die kaal zijn dat maakt toch niet uit'' Nou, voor mij wel ik wil het gewoon niet. Ik ben die andere mensen niet. Ik hoop op dit forum de nodige informatie te vinden en wat van mijn rotgevoel kwijt te kunnen met 'lotgenoten'
Jor is offline   Met citaat reageren