Los bericht bekijken
Oud 13 mei 2019, 18:29   #4
minten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 390
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SheldonCooper Bekijk bericht
1: Wat zijn jullie verwachtingen betreffende het aantal grafts ik nodig heb om die kruin lekker op te vullen ?
kruin is lastig in te schatten qua grafts (ik kan het weten). het is ook welke dekking je zelf verwacht en hoeveel grafts je eraan op wil offeren met het oog op de toekomst. uiteindelijk vinden de meeste mensen hun haarlijn belangrijker dan hun kruin. die ziet er bij jou nog prima uit voor zover ik kan zien.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SheldonCooper Bekijk bericht
2: Ik gebruik op dit moment helemaal niks geen medicijnen, shampo's en weet ik wat er allemaal nog mogelijk is om de boel te stagneren of te verbeteren. Waar zouden jullie in mijn situatie mee starten en waarom?
3: Zou mijn dokter met deze kruin mogelijk Finasteride voorschrijven of kan ik dat wel op mijn buik schrijven?
de belangrijkste vraag is: wat wil je zelf? heb je problemen met het slikken van medicatie of niet? uiteindelijk is een dht-blokker zoals finasteride het meest effectief, maar je hebt vast ook gelezen dat sommige mensen bijwerkingen ondervinden. de meeste huisartsen schrijven het voor als jij er erg mee zit. vind je finasteride een stap te ver, dan is minoxidil misschien ook een optie. een stuk minder krachtig, maar voor sommigen werkt het al prima.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SheldonCooper Bekijk bericht
5: Het is de laatste jaren bovenop ook wel dunner geworden. Maar dit verloopt vrij rustig naar mijn idee. Gaan bepaalde medicijnen hier nog tegen helpen of verwachten jullie dat bij mijn bovenkant uiteindelijk ook wel kaler zal worden? Als ik naar mijn vader kijk. Die heeft ook nog steeds "genoeg" haar op zijn hoofd, het is uiteraard dunner geworden en hij heeft net als ik een kalende kruin.
medicijnen helpen in de meeste gevallen met stabilisatie, niet met hergroei. De HT zorgt voor de nieuwe haren. hoe kaal je wordt kan niemand je zeggen, maar als niemand in je familie frontaal echt veel haar verliest is dat wel een heel goed voorteken.

Laatst gewijzigd door minten; 13 mei 2019 om 18:35
minten is offline   Met citaat reageren