Los bericht bekijken
Oud 4 november 2005, 18:01   #6
tinneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: antwerp
Berichten: 503
Beste Berg

Ikzelf ben rond mijn 14e begonnen met m'n haar uit te trekken. We waren verhuisd en ik ben naar een andere school gegaan. Daar is het allemaal mee begonnen. Je hoeft het heus niet raar te vinden dat hij het niet beseft. Ik besefte het ook helemaal niet. Pas enkele jaren geleden besefte ik dat ik m'n haren bewust uittrok (ben nu 25). Jaren heeft het geduurd, periodes van wel en niet trekken. Nu kijk ik terug op die jaren en kan me er helaas weinig van herinneren, enkel dat ik me echt niet goed in m'n vel voelde en het niet zo leuk op school vond. maar van dat trekken: 1 zwart gat.

tips kan ik je niet echt geven, maar ik kan je wel zeggen dat het inderdaad niet goed is om te zeggen dat het niet mag want daar had ik echt geen boodschap aan. Het is natuurlijk niet gemakkelijk om als ouder de juiste manier te vinden om ermee om te gaan. Als je hem betrapt op trekken, zeg dan iets lief ofzo, maar zeg zeker niet iets in de trant van 'hé stop er is mee'. Dan voelt hij zich betrapt en daarom dus nog slechter. Neem z'n hand zachtjes vast of leidt gewoon z'n aandacht af. Ik voelde me in ieder geval altijd heel slecht als iemand me betrapte en er iets op zei, dan werd ik nerveus, vluchtte ik weg en kon ik natuurlijk rustig verder gaan met trekken.

hopelijk heb je hier iets aan
veel moed en succes
groetjes
10
tinneke is offline   Met citaat reageren