Los bericht bekijken
Oud 24 oktober 2018, 12:49   #1
humeister
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 april 2018
Berichten: 27
Geslacht:
Kaalheid met kegelvormige schedel en litteken van oor tot oor (foto)

Hallo mensen, ik heb de laatste dagen uren gespendeed met het lezen van ervaringen van lotgenoten. Maar ik weet niet hoe ik het beste mijn probleem kan aanpakken, het heeft mij zelfs meer doen twijfelen door alle meningen.

Ik zal mijn situatie schetsen. Ik ben geboren met de aandoening die craniosynostose heet, waardoor ik een boven gemiddeld groot hoofd heb (kegelschedel) met een litteken van oor tot oor door de operatie die ik als baby gehad heb. Opzich heb ik hier altijd goed mee kunnen omgaan, echter mijn haargroei word steeds dunner en op de kruin staat al een hele kale plek.

Bij het idee dat ik binnenkort helemaal kaal ben word ik erg onzeker en merk ik dat ik het probleem wil aanpakken. Ik heb een afspraak bij de huisarts gepland om over mijn probleem te praten.

Geld speelt in deze geen rol, ik wil gewoon weer die zelfverzekerde jongen van vroeger zijn zonder dat ik mij schaam voor mij lelijke hoofd. Kan ik het beste eerst met medicijnen (finasteride) proberen of kan ik het beste meteen voor een consult gaan voor een haarimplantatie? Zo ja, welke instantie adviseren jullie?

Foto van mijn situatie:

Van zijkant:
humeister is offline   Met citaat reageren