Los bericht bekijken
Oud 10 oktober 2005, 16:14   #61
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deckard
Ik moet echt opletten met wat ik zeg want ik kom hier tegen mijn zin straks erg negatief op te staan.

Maar goed dan...

JA.

Geloof me asjeblieft als ik zeg dat ik altijd probeer mensen niet af te rekenen op hun uiterlijk...

God, in wat voor beerput ga ik roeren?
Nou rustig maar hoor, iedereen mag zeggen hoe hij of zij over bepaalde zaken denkt . Ik zelf zal je er echt niet op afrekenen ofzo .

Maar goed, je zegt dus "ja". Maar mag ik dan vragen: wat heeft zo'n vergelijking dan voor zin? Als ik bij mijzelf nadenk: vind ik mensen met het syndroom van Down lelijk? Nee. Ze hebben het syndroom van Down. Dat is een bepaalde afwijking welke leidt tot die bepaalde uiterlijke kenmerken. Ze voldoen niet aan de schoonheidsnormen van deze samenleving, nee, maar de vraag is: kun je ze daar uberhaupt wel mee vergelijken? Ik vind dus van niet, omdat het een heel ander terrein is.

Ik vind het moeilijk om dit uit te leggen, maar ik de bottomline voor mij is in dit geval: je kunt naar mijn mening mensen met het syndroom van Down (bijvoorbeeld) niet beoordelen in het licht van de heersende schoonheidsidealen. En ook is het absurd om ze te meten door ze dat enge masker voor te houden.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren