Los bericht bekijken
Oud 10 oktober 2005, 16:16   #62
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Geachte mensen van het biologische kamp

Ik vraag jullie de hele tijd naar primaire bronnen die aantonen dat de "gouden ratio" een rol speelt bij aantrekkelijkheid, en die komen maar niet. Met andere woorden kunnen jullie geen bewijs leveren voor het feit dat het ideale masker bestaat.

Ik heb zelf wel een primaire bron van onderzoek die heeft aangetoond dat er geen reden is om aan te nemen dat de gouden ratio een rol speelt bij aantrekkelijkheid. Een verwijzing naar deze bron is in dit artikel te vinden; hierin wordt het onderzoek tevens uitgelegd.

Ik ben het dan ook hartgrondig eens met de conclusie van dit artikel:
Citaat:
I would like to point out, however, that the human face provides us with hundreds of lengths to choose from. If you have the patience to juggle and manipulate the numbers in various ways, you are bound to come up with some ratios that are equal to the Golden Ratio.
Al met al vind ik de gouden ratio in het geheel geen overtuigend argument voor het feit dat er universele schoonheidswaarden zijn. Wij willen haar omdat we ons laten beïnvloeden door de culturele eisen. Wij willen slanke mensen en geen dikke tientonners omdat de cultuur dat voorschrijft. Kortom: in mijn visie wordt wat aantrekkelijk is nog altijd puur cultureel bepaald.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 10 oktober 2005 om 16:25
Tiuri is offline   Met citaat reageren