Los bericht bekijken
Oud 10 oktober 2005, 16:26   #64
Deckard
Alles is relatief
 
Deckard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2004
Berichten: 231
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Nou rustig maar hoor, iedereen mag zeggen hoe hij of zij over bepaalde zaken denkt . Ik zelf zal je er echt niet op afrekenen ofzo .

Maar goed, je zegt dus "ja". Maar mag ik dan vragen: wat heeft zo'n vergelijking dan voor zin?
Totaal geen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Als ik bij mijzelf nadenk: vind ik mensen met het syndroom van Down lelijk?
Nee. Ze hebben het syndroom van Down. Dat is een bepaalde afwijking welke leidt tot die bepaalde uiterlijke kenmerken. Ze voldoen niet aan de schoonheidsnormen van deze samenleving.
Hier heb je een heel goed punt. Maar het staat nog steeds vast dat zij niet als aantrekkelijk beschouwd worden toch?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
maar de vraag is: kun je ze daar uberhaupt wel mee vergelijken? Ik vind dus van niet, omdat het een heel ander terrein is.
Het zou zeker oneerlijk zijn, maar dat is het altijd. Een 'lelijk' persoon in dat masker plaatsen is sowieso oneerlijk en dient eigenlijk geen enkel nut.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Ik vind het moeilijk om dit uit te leggen, maar ik de bottomline voor mij is in dit geval: je kunt naar mijn mening mensen met het syndroom van Down (bijvoorbeeld) niet beoordelen in het licht van de heersende schoonheidsidealen. En ook is het absurd om ze te meten door ze dat enge masker voor te houden.
Dat klopt maar is het eigenlijk niet absurd om wie dan ook in dat masker te plaatsen. Maar daar gaat het me ook niet om.
__________________
Ofcourse you realise...this means WAR...!

Mijn regimen:
Extern:
- Nizoral Shampoo
- Alpecin After Shampoo Liquid
Intern:
- Omega 3 vetzuren
- Proscar (per dinsdag 29-03-05)

Laatst gewijzigd door Deckard; 10 oktober 2005 om 16:28
Deckard is offline   Met citaat reageren