Los bericht bekijken
Oud 21 maart 2004, 15:08   #3
Lars
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 maart 2004
Berichten: 32
Vit A, B2, B7, C, jodium, selenium en zink zijn volgens mij iig belangrijk voor het haar (al kunnen andere vitamine en mineralen indirect natuurlijk ook belangrijk zijn voor het gezond houden van haar). Je kunt natuurlijk altijd een of ander multivitamine pilletje slikken, maar als je normaal (gezond) eet krijg je in principe genoeg binnen.

Je moet je wel zo goed mogelijk aan de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid houden want te veel van bepaalde vitaminen en vooral ook mineralen kan schadelijk zijn. Volgens mij lopen er genoeg mensen rond die er vanuit gaan dat als je ergens 2x zoveel van in neemt, dat het dat ook wel 2x zo goed zal werken. Het lichaam heeft gewoon zoveel nodig om goed te kunnen functioneren, en het teveel wordt opgeslagen, omgezet in andere stoffen, uitgepist ed.. (overmaat schaadt, geld bijna altijd als het om je lichaam gaat)

Maar je kan de dokter natuurlijk gewoon vragen of hij hier extra aandacht aan wil geven als hij een bloedonderzoek doet. Op het internet zijn verder ook verschillende sites met info over vitaminen en mineralen te vinden.

(De kans dat je haaruitval iets te maken heeft met een tekort aan bepaalde vitaminen en minerale lijkt mij dus klein, vooral als je last hebt van een van de bekende patronen)

Laatst gewijzigd door Lars; 21 maart 2004 om 15:14
Lars is offline   Met citaat reageren