Los bericht bekijken
Oud 26 juni 2015, 21:14   #61
kalekop28
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 december 2014
Berichten: 579
Geslacht:
Nu we het over complotten hebben, hoe weet je zo zeker dat propeciahelp en gerelateerde organisaties-websites niet tot de complot behoren? Ik bedoel finasteride is uitgevonden door MSD en Propecia is op het moment een van de bestsellers van MSD. Wereldwijd verdiend men er miljoenen aan. Hoe ben jij er zo zeker van dat de genoemde websites\organisaties niet een onderdeel zijn van de anti-msd lobby? Het kunnen toch ook concurrenten zijn die een aanval openen op MSD? Het is tenslotte bussiness, toch?

Tevens geef je zelf aan dat je last hebt van brain fog, maar tegelijkertijd geef je aan dat er nog geen diagnose van een arts aanwezig is. Hoe weet je dan zo zeker dat je brainfrog heb vraag ik mij zozeer af.

De farmaceutische lobby is sterk, mee eens, maar de ministeries van volksgezondheid zijn in zekere zin betrouwbaar. Er zijn Kamervragen in Belgie en Nederland geweest over finasteride, het is een goedgekeurd middel. Als iets gevaarlijk is, geloof me, verdwijnt zo van de markt. Zie ook sibubtramine als voorbeeld, paar sterfgevallen en het was weg. Terwijl er in dat zelfde jaar miljoenen werd verdiend wereldwijd, was succesvoller dan finasteride, 10x zelfs. Werd voorgeschreven voor obesitas.

Ieder medicijn heeft bijwerkingen, simpel voorbeeld, augmentin van Glaxo-smithkine. Wordt door artsen voorgeschreven voor infecties en ontstekingen. Topmedicijn, zeer bekend middel, maar er zijn ook gevallen bekent van geelzucht tijdens inname en hierdoor zelfs cirrose. Dat is echter bij een zeer klein deel ter sprake, ik geloof 2%. De instanties die met goedkeuring bezighouden calculeren alles zorgvuldig, maak je daar niet druk om, er wordt een goed inschatting gemaakt of iets op de markt mag komen of niet, big money of niet, zie het geval van sibubtramine oftewel reductil als merknaam als voorbeeld.

Trouwens, gebrek aan vitamine D kan serieuze depressie veroorzaken. Naar mijn idee een van de redenen waarom er in NL depressie vaak voorkomt, zon schijnt helaas weinig in NL. Gebrek aan vitamine B veroorzaakt zelfs een instabiel systeem, vermindering breinfunctionering en het zenuwsysteem gaat op hol staan, met alle gevolgen van dien. Wellicht interessant feitje.

Ik laat het hierbij, nogmaals beterschap en suc6
kalekop28 is offline   Met citaat reageren