Los bericht bekijken
Oud 16 april 2008, 18:45   #3
Josie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juni 2007
Berichten: 384
Hi Lonneke,

Voordat ik aan medicijnen ging verloor ik dik 60 haren per dag. Toen ging ik aan de Diane en ook aan de minox. Daar kreeg ik een shedding van (minox) die 2 maanden duurde en daarna was het ineens 20-30 haren per dag. Kennelijk waren mijn telogene haren een beetje 'op'.
Dit is langzaam weer opgelopen tot zo'n 40. Toen kreeg ik medicijnen voor iets anders en dat zet het weer op 70. Ik zit daar nu nog in. Ik verwacht dus dat dit wel weer zal zakken naar 40, als de medicatie die dit veroorzaakt is uitgewerkt zeg maar. Dus rond de 40 moet het toch wel zijn normaal, met de diane. Ik ben benieuwd of de fina dit nog verder gaat verlagen.

Ik verlies het meeste haar met wassen (dan is het altijd meer dan die 40 dus). De rest van de dag (ik was ;sochtends) is het dan nog maar weinig. De volgende dag, als ik niet zou wassen, is het ook niet zo veel. Dus die 40 zijn gemiddelden. Als ik niet zou wassen dan duurt het zo'n 4 dagen voordat ik echt 40 op een dag verlies. En als je dan wast na 4 dagen ..wieieieie, heel veel haren.

Ik beschouw mezelf als iemand die van zichzelf niet veel haar verliest. Ik krijg dus echt dunner haar door de aga (dunnere haren in diameter en minder haren uiteindelijk). Niet omdat ik veel haren steeds kwijtraak. Ik moet dus echt heeeel weinig haren verliezen om te stabilizeren. Ik kan je vertellen dat zelfs 40 haren per dag dit niet doen. Dus het moet nog verder omlaag. Zucht. En dan is 70 sowieso nu teveel;-(. Voor velen klinkt dit als muziek in de oren. Ik weet het.

Ik koop een generiek merk (nu van sandoz) 5 mg en dat kost me 11 euro per maand, omgerekend naar de 2,5 mg per dag. Het was geloof ik 67 euro voor 90 pillen a 5 mg. Ik heb zo'n mooi pillensnijdertje erbij gekocht in de apotheek (1,50): zo handig! Dus ik vind het goed betaalbaar.
Josie is offline   Met citaat reageren