Los bericht bekijken
Oud 24 september 2012, 18:28   #1
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Consult bij Dr. Feriduni

(opmerking: ik ben tijdje geleden al op consult gegaan maar wilde het even op mij in laten werken).

In mijn verkenning naar de beste FUE-behandeling ben ik afgelopen week op consult gegaan bij Dr. Feriduni in Hasselt. Dit was mijn tweede consult, nadat mijn eerste consult bij Hasci te Maastricht enigszins was tegengevallen (Dr. Gho).
De kliniek van Dr. Feriduni is gelegen in een mooi pand in Lanaken (net over de grens in België).


Bij binnenkomst werd ik ontvangen door twee vriendelijke receptionisten die mij een kop koffie en een koekje aanboden. Na een korte introductie werd ik gevraagd een vragenlijst in te vullen om beter inzicht in mijn wensen te krijgen. Ik kon plaatsnemen in prettige stoelen en rustig de lijst doornemen. Aan het begin van de lijst was een redelijk uitgebreide uitleg over de behandeling. Hier werd dieper ingegaan op Dr. Feriduni en zijn team, de behandeling, de nazorg, wat allemaal belangrijk is en wat je kunt verwachten.
De vragenlijst zelf bestaat uit een standaard medische intake; en gaat dieper in op je specifieke wensen. Wat wil je graag
bereiken? Waarom wil je deze HT? En wat verwacht je (belangrijk!).

Ik moest ongeveer 15 minuten wachten waarna Dr. Feriduni mij kwam begroeten en hartelijk welkom heette in zijn kliniek. Let er op dat Dr. Feriduni niet vloeiend Nederlands spreekt, maar zeker wel uit zijn woorden komt. Hij praat makkelijker in Engels en Duits. Het consult vind plaats in een aparte kamer. In tegenstelling tot wat ik bij Hasci erg storend vond is deze kamer volledig privé, je hoort anderen niet praten, en anderen horen jou niet!

Dr. Feriduni nam de vragenlijst kort door maar hield het met name persoonlijk. Een kort introductie gesprek, nogmaals mijn persoonlijke wensen en een uitleg over hemzelf. Ik had het gevoel dat hij alle tijd nam voor het consult (iets wat bij Hasci ook niet het geval was). Nadat ik had kunnen vertellen over mijn regime, mijn wensen en mijn verwachten ging Dr. Feriduni mijn haar nader inspecteren. Met behulp van goede digitale camera's maakte hij een aantal foto's om de situatie beter aan mij uit te kunnen leggen. Daarnaast heeft hij een microscoop(?) die verbonden is met de computer, waardoor je geweldige vergrotingen kunt zien. Dit op zichzelf maakte al indruk op me. Ik kon voor het eerst zelf op microscopische schaal het verschil zien tussen gezonde haren en AGA haren. De hoeveelheid detail was verbazingwekkend. Je kont duidelijk zien hoeveel haren in het haarzakje zaten, of ze wel of niet aangedaan waren door AGA etc. Met behulp van deze microscoop werden een aantal metingen gedaan om de staat van zowel het donorgebied als het ontvangstgebied vast te stellen. Op deze manier kon hij een gericht advies geven over de behandeling. Helaas is mijn donorgebied niet optimaal en mijn AGA redelijk ver gevorderd voor mijn leeftijd. Een voorzichtige aanpak is dus noodzakelijk; en hij waarschuwde mij hier nadrukkelijk voor. Een HT is zeker mogelijk, maar je moet geen haarlijn van een 16-jarige willen.

Hij tekende een mogelijke haarlijn die ik in de spiegel zelf goed kon bekijken. Wegens de voorzichtige aanpak begon deze ietsje achter het begin van mijn huidige (sterk uitgedunde) haarlijn. Zelf vind ik het erg prettig dat hij deze voorzichtige aanpak neemt, in plaats van direct de haarlijn naar voren te plaatsen en over 15(?) jaar in de problemen te komen. Na dit uitvoerig met mij besproken te hebben bood hij (gelukkig) ook aan om de lijn er weer af te wassen.

Op het einde had ik nog de ruimte om vragen te stellen. Hij heeft mij een heleboel voorbeelden laten zien van andere patiënten (die daarvoor toestemming hadden verleent). Hij wist voorbeelden te vinden van mensen in soortgelijke situaties, waardoor ik enigzins kon zien wat voor een resultaat ik kon verwachten. Bij deze mensen had hij ook weer microscopische foto's gemaakt, overzichtfoto's en voor en na foto's. Soms met een maandelijkse update.

Buiten deze voorbeelden heeft hij nog een aantal technische vragen beantwoord, zoals het aantal grafts per vierkante cm, de grootte van de boortjes, de aanwezigheid van hemzelf en de ervaring van het team etc. We hebben het nog even over Acell gehad, en ook hier had hij voorbeelden van.

Als laatstewerden voor mij een aantal foto's geprint en een plan van behandeling opgesteld. In mijn geval was het plan een FUE behandeling van 1200 tot 1400 grafts in zone 2 en 3. De kruin laten we ongemoeid omdat ik nog te jong ben. Dit geheel, samen met de informatie die ik in het begin had ontvangen werd in een mooie map gedaan en mocht ik mee naar huis nemen

Kortom:
Mijn ervaring bij Dr. Feriduni is zeer positief. Ik vind vertrouwen bij een dergelijke behandeling van groot belang; en bij deze arts heb ik het idee dat hij verstand heeft van zaken en weet wat hij doet. De komende weken moet ik gaan overwegen of ik daadwerkelijk de behandeling wil laten doen, en uiteraard of ik het kan betalen. Op het moment ben ik overtuigd dat dit voor mij de geschikte kliniek is, maar wellicht dat ik nog bij 1 of 2 andere op consult ga.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.

Laatst gewijzigd door dZinee; 24 september 2012 om 19:00
dZinee is offline   Met citaat reageren