Los bericht bekijken
Oud 17 april 2019, 19:38   #98
Mikeye
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 februari 2019
Berichten: 239
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KaleKiet Bekijk bericht
Ik heb in 2003 een FUT gedaan bij TransHair, 1350 grafts voor (vrij diepe) inhammen. Op zich ging dat toen allemaal vrij netjes, en ik heb daar 16 jaar plezier van gehad. Wel was het zo dat ik vrij snel na de behandeling het idee kreeg dat ik middenvoor ineens een stuk kaler werd. Misschien toch trauma van de snee? Enniewee, ik heb na een paar jaar de situatie redelijk kunnen verhelpen met Volluma spray. Het probleem is wel dat je daar met de jaren steeds meer van nodig hebt. Onderhand is de maat vol, en ga ik voor mijn tweede behandeling.

Dit maal heb ik voor een FUE gekozen (Veldhoven), 3200 grafts voorop en in he midden. Ik zit nu wel met het probleem dat ik kaal geschoren moet worden. Op zich vind ik dat niet zo heel erg ("ik vroeg de kapper om iets heel anders en dat had ik misschien iets zorgvuldiger moeten formuleren"), maar ik zit wel met die snee achter in mijn kop zodat iedereen straks denkt dat ik het Monster van Frankenstein ben. Daar baal ik wel stevig van. Een potloodstreepje is het zeker niet! Meer een dikke streep met stoepkrijt. Ik hoop dat na 2 weken mijn haar lang genoeg is zodat ik met een klein beetje Volluma die narigheid camoufleren kan. Maar dat is toch wel een groot nadeel van FUT.
Ik weet dat het een risico lijkt maar je kunt ook overwegen om juist wel weer FUT te laten doen. Dan kun je namelijk meteen het litteken laten corrigeren denk ik. Het is een tijd geleden dat je behandeld bent dus misschien waren de technieken om smallere littekens te krijgen toen nog niet zo goed als vandaag (ja ik weet dat het persoonlijk altijd anders kan uitpakken bij de een dan bij een ander). Dan hoef je ook niet kaal en heb je misschien toch straks een minder opvallend litteken.. ik heb 12 feb een FUT behandeling gehad en kan nog niet zeggen hoe het voor mij gaat uitpakken helaas.
Mikeye is offline   Met citaat reageren