Los bericht bekijken
Oud 14 juli 2006, 16:58   #326
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DHTkiller
Deze foto's: http://www.lasercomb.net/beforeafter.htm

Wel indrukwekkend!
Voor de goede orde, het gaat dan dus alleen om de macrofoto's (detail) onderaan de pagina. De foto's van hele hoofden die erboven staan zijn oud en niet van deze trial.

Interessant zijn de hair counts die je kunt vinden rechtsonderaan iedere foto (alleen leesbaar bij de vergroting). Inderdaad laten de haartellingen verbeteringen zien, dat is positief. Hoewel het aantal nieuwe haren niet echt veel is, is er in ieder geval wel een algemene toename te zien. En het ontstaan van nieuwe haren is bijzonder, ook al zijn het er weinig, aangezien de meeste middelen alleen maar zorgen voor versterking van de bestaande haren. Dus als de Lasercomb inderdaad zorgt voor de combinatie van nieuwe haargroei en versterking van de bestaande haargroei dan kan het zeer goede zaken doen.

Wat me verder opvalt is de datering van de foto's: er zitten 6 maanden tussen. Ik vraag me af of dat betekent dat de studie ook 6 maanden heeft geduurd, dat vind ik wel kort en ik denk dat de FDA dat ook wel vindt. Maar aan de andere kant is het bemoedigend dat je deze resultaten al ziet na 6 maanden. Het eindresultaat na 1 of 2 jaar zal dan alleen maar beter zijn.

Verder vind ik het goed om te zien dat ze van een moderne fototechniek gebruik hebben gemaakt en niet van de meer achterhaalde bioptie (trichogram). Ze hebben dus kennelijk wel gebruik gemaakt van nieuwe technieken bij de onderzoeken.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren