Discussie: Visus haarkliniek
Los bericht bekijken
Oud 12 mei 2019, 17:35   #34
Lectamindose
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 april 2019
Berichten: 69
Geslacht:
Men durft inderdaad nog steeds te toetsen aan wat men denkt te weten.

Botox is een verslapper, niets meer of minder dan dat. Tis een gif van een bacterie en heeft verder geen speciale eigenschappen, soort confirmation bias.

Er zijn geen kant en klare onderzoeken, anders was de zooi al opgelost geweest, maar hier en daar moet je tussen de lijnen lezen en zelf nadenken.

Ik heb ook de oplossing niet, he, maar ik wil wel graag weten hoe het werkt.

Anders mag men het volgende verklaren:

- De eeuwige krans is niet gevoelig voor dht, maar men heeft nog geen enkel bewijs kunnen geven van het gen dat hiervoor verantwoordelijk is dan wel verschillend is. Als men dat niet kan aantonen, hoe kan men dan weten dat haar van de eeuwige krans verschillend is dan het ander? Omdat men gokt volgens de eendentheorie: if it flies like a duck, looks like a duck...

- Vanwaar komt de glans van de kale huid? Zogezegd door meer ontwikkelde talgklieren of "sebacious glands" volgnes onderzoeken, maar dan zou die talg te verwijderen moeten zijn. Als tiener had ik een vette huid, maar eens goed wassen met een krachtige zeep zorgde ervoor dat de huid mat stond. Ik heb mijn blinkende inhammen nog niet kunnen mat krijgen, zelfs niet met een scrub. Je merkt ook dat die huid dunner is dan vroeger, ergo: gespannen is...

- Vrouwen met overbeharing krijgen pillen om de DHT te verlagen.





Volgens mij is er vetverlies in de scalp waardoor de boel zich opspant (wellicht onder invloed van DHT want DHT geeft een man zijn mannelijke kenmerken). Neem DHT compleet weg en je krijgt erectiestoornissen, komt wat bij, hebt libidoverlies. En als bijvoordeel verlies je wat spiermassa in de scalp of vermindert de spanning zich. En das ook de reden dat finasteride soms zelfs zorgt voor hergroei omdat de mechanische oorzaak uiteindelijk vermindert.

Bij vrouwen zakt het weinige testosteron tijdens de zwangerschap en komt er ook minder dht vrij. Daardoor gaat hun haar langzaam in rustfase en daardoor krijgen heel wat vrouwen last van haaruitval net na de zwangerschap. Haar valt natuurlijk niet uit van de ene dag op de andere, maar is een proces.

Niet lang daarna komt dat haar terug als het testosteron terug wat toeneemt.

DHT zorgt voor haargroei.




Nog zoiets: een pasgeboren baby heeft toevallig haargroei volgens datzelfde alopecia androgenetica patroon: hoge slapen en gat in de kruin... Toeval? Zou er hier DHT aan het werk zijn? Wellicht niet. Men beweert dat het komt doordat de baby met zijn scalp tegen de baarmoederwand zou schuren maar waarom is dat dan net zo verdeeld als dat we mannelijke kaalheid kennen? het Dht verhaal kon men hier niet gebruiken, vermits een baby hiervan bijna niets in zich heeft.

Dat men eens begint met alles ten gronde te onderzoeken en afstand neemt van huidige theorieën. Tot zo ver men geen oplossing heeft, weiger ik zomaar alles voor waar aan te nemen.

Ik vind het helaas niet 1, 2, 3 terug, maar ik herinner me wel een onderzoek van een paar jaar terug waar men gevonden had dat afgestorven en dus verdwenen haarfollikels, wel degelijk nog bestonden, maar zodanig gekrompen waren dat ze slechts microscopische haren produceerden. Maw: tegen alle kennis in, zou de follikel niet afgestorven zijn, maar nog bestaan. En dat is een belangrijk verschil.

Mensen met dermarollers beweren hergroei te hebben. Als dat waar zou zijn, dan heeft het niets te maken met genetische voorbestemdheid aangaande dht op de haarfollikel.



Ik weet niet of ik er vertrouwen aan moet hechten, maar hij lijkt me geen dermaroller in een of andere link te willen verkopen, dus er is kans dat hij de waarheid vertelt in zijn ervaring:

https://www.youtube.com/watch?v=udd3UvUhldc
Lectamindose is offline   Met citaat reageren