Los bericht bekijken
Oud 24 augustus 2018, 21:11   #13
mexicang
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 juni 2016
Berichten: 157
Geslacht:
ik ben heel benieuwd of je snel effect merkt Gor! Ik hoop het voor je, want dit is een ondraaglijk gevoel hè? Zoveel jeuk en pijn op je hoofd...

Het ging goed bij de dermatoloog. Ik heb ruim een uur in de spreekkamer gezeten, werd echt serieus genomen.
Ik kon goed mijn verhaal doen en de arts wilde drie dingen wegen: of ik ergens maart 2018 iets traumatisch heb meegemaakt, ziek ben geweest of (andere) medicatie heb gekregen. Op alle drie kon ik nee antwoorden.
Hij wilde weten of ik erg of veel moe ben. Ja, dat wel met grote regelmaat. Vanaf wanneer, hoe lang? Eh... nou al heel lang..

Mijn hoofdhuid oogt rustig, dat is voor mij gunstig.
Ik ben vergeten te vragen hoe het kan dat het zo snel vet wordt...

Hij heeft een pluktest gedaan. Bovenop het hoofd lieten gek genoeg maar twee haren los, achterop zes, maar viel er meteen veel op de behandeltafel.

Ik heb ook aangegeven dat op mijn schaambeen een deel geen haar groeit, dat is helemaal glad. Hij vroeg keurig of ik dit wilde laten zien, dat was wel mijn bedoeling, want dat leek mij belangrijk. En dat vond hij na het gezien e hebben terecht.

Zijn eerste conclusie is een combinatie van Telogeen Effluvium en het erfelijke , alopecia androgenetica.
Telogeen stopt als het goed is vanzelf, vooral als de uitlokkende factor wordt gevonden en daar wat mee gedaan wordt.
Het erfelijke is niks aan te doen, behalve het proberen te remmen met minoxidil.

Maar, daar hebben we het pas over tijdens de volgende afspraak, want hij wil eerst de bloeduitslagen hebben, want ik moest ook meteen door om bloed te prikken.

Hij heeft geen moment de woorden stress en hormonen in de mond genomen, hij heeft mijn probleem echt serieus genomen en er ook echt de tijd voor genomen.
leuk is het allerminst, ik vind het afschuwelijk, maar als dit het is en er komt geen verbetering in, dan ga ik zeker op zoek naar een mooi haarwerk. Dit zal denk ik dan een topper worden, om het teveel doorschijnende hoofdhuid te verbergen.

Kortom, mijn ervaring bij de dermatoloog was vandaag echt positief. Zo kan het dus ook!
mexicang is offline   Met citaat reageren