Los bericht bekijken
Oud 16 juli 2004, 00:58   #3
the searcher
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 maart 2003
Berichten: 59
Hoi Reem,

Die mal maak je gewoon op de manier zoals op coolpiece.com beschreven staat. Het is het makkelijkst om het met huishoudfolie te doen (span je om je hoofd en zet je vast door ahw twee paardestaarten te draaien!). Vervolgens tape je er overheen met stevig en goed plakkend plakband. Op deze manier neemt het precies de vorm van je hoofd aan, zonder dat het nog terugveert. Vervolgens kun je (doordat het doorzichtig is, met een marker precies aangeven hoe de basis van het haarwerk dient te verlopen. Heb je dit gedaan (en tevens de voor en achterkant aangegeven), dan plak je er weer een laag tape over en haal je hem voorzichtig van je hoofd. Vervolgens knip je de mal uit, zoals je haarwerk-basis zal moeten zijn langs de lijnen dus). Pas hem nog eens goed en stuur hem naar het adres van toplace of coolpiece. Gewoon per post, niks engs aan. Vervolgens neem je per mail contact op met mike of BA (toplace ) of Jeffrey (coolpiece) . Zijn zeer vriendelijke en bereidwillige mensen die je zeker zullen helpen. Je geeft dan bij ze aan dat jouw pakketje naar ze onderweg is. Tegelijkertijd met de mal heb ik een paar staaltjes van mijn haar meegestuurd !!! Op deze manier hebben ze gelijk de goede haarkleur. Tevens heb ik de orderlijst (zie hiervoor de website van CP en TL) meegezonden, waarop ik precies heb aangegeven wat ik zou willen. Dit is weer een kwestie van afstemmen (juiste dikte, juiste curl, etc.). Reem ik ben er van overtuigd dat iedereen dit kan doen. Je moet het echter alleen wel zelf doen!!

Wat betreft de robocutter: Die werkt echt goed. In een goed halfuur knip ik mijn eigen haarwerk in!!!!!! Ook dit gaat echt vanzelf. Als het mij al lukt, dan moet het een ander zeker lukken. Het is gewoon een kwestie van er een bestellen op www.robocut.com. Zorg er wel voor dat je een exemplaar besteld dat voor europa is bestemd!!!!!! Anders kan het nog wel eens lastig worden met de stroom e.d.

Wat je doet is het volgende: Je zet je haarwerk op en gaat met de robocutter aan de slag. Is echt goed te doen en het resultaat is verbluffend. Iedereen kan het zelf doen, je moet er alleen de guts voor hebben om het te doen. Dat is denk ik een omschakelproces. Ik vraag mij soms ook af, wanneer ik terugkijk op de ontwikkelingen die ik de afgelopen maanden heb doorgemaakt: Waarom kwam ik daar niet eerder op???? Het is gewoon een kwestie van pionieren en langzaamaan ontwikkelen. Iets waar je bij je haarwerkzaak niet aan toekomt, omdat ze je het lieft tot sint juttemus laten komen en gaan en telkens roepen dat je haar er toch prachtig uitziet, terwijl jezelf dondersgoed weet dat dat eigenlijk niet voor de volle 100% zo is........(en je knikt wel met ze mee......). Iedereen die dat gevoel kent, (en ik denk dat haast iedere mannelijke haarwerkdrager dat gevoel wel eens heeft gehad) is in potentie ieand die het eigenlijk net zo goed zelf kan gaan doen.

Mocht je verdere vragen hebben, ik help je graag, want de haarwerken van toplace zijn echt super!!! Het is echt ongelooflijk hoe dun en onzichtbaar de haarwerken zijn. Ze gaan een goede drie maand mee (op zeker, heb ik zelf ervaren) en je kunt er echt een mooie moderne look mee creeeren. Zelfs een soort spikey -stijl is mogelijk. Helemaal met de robocutter.

Mocht dit je toch allemaal iets te snel gaan, dan zou ik Salvamia eens vragen of het inknipadres van hem in Eindhoven nog steeds opportuun is. Wellicht dat dat de oplossing is: Ga je daar heen om bijvoorbeeld twee haarwerken tegelijk te laten inknippen. Het zou mooi zijn wanneer er bijvoorbeeld net zoals in Amerika, een lijst komt met betrouwbare en goede kappers (liefst huiskappers) die het inknippen voor hun rekening kunnen nemen.

Door op deze manier te werk te gaan kunnen we elkaar echt een dienst gaan bewijzen.

Groet the searcher
the searcher is offline   Met citaat reageren