Discussie: Hallo Allemaal
Los bericht bekijken
Oud 1 februari 2003, 19:59   #1
okki
member
 
Geregistreerd: 25 januari 2003
Locatie: emmen
Berichten: 27
Hallo Allemaal

Mijn naam is Okki en ik kom uit Emmen. Bij mij is AA geconstateerd sinds een aantal maanden. Ik heb een grote plek achter mijn ook en er zit ook een bij mijn kruin. Mijn huisarts deed nogal vaag over mijn haaruitval en gaf een lotion die uiteindelijk niet hielp. Door uit dit forum informatie te halen en de site van AAPV door te spitten en uiteindelijk de verwijsbrief van mijn huisarts grondig door te lezen is deze aandoening ook bij mij getroffen. In het begin, toen ik nog van niets wist dacht ik (op z'n Drents): "t Hef ja niks om 't hakken, ofwel 't is niets om je zorgen over te maken." Naarmate de uitval erger werd en de plekken groter werden en dus de lotion niet aansloeg werden de zorgen echter wel groter, ik werd panisch van alle losse haren her en der. Ik kreeg spontaan overal jeuk over mijn hele lichaam, zodat ik bepaalde plekken huid kapot heb gekrabt. Inmiddels ben ik bij de dermatoloog geweest en deze heeft mij een shampoo, vitaminetabletten en een creme meegegeven. De shampoo vind ik het meest vervelende want, als het gewassen is tinteld het niet alleen, je kunt ook nog niet eens fatsoenlijk met een kam door je haar heen. Als ik dan in die spiegel kijk, voel ik me net zo'n ontplofte koalabeer! Maar goed, om een lang verhaal kort te maken, ik ben erg blij met een site als deze. Een lange tijd heb ik me onbegrepen gevoeld door mensen in mijn buurt. Immers, als je zelf geen AA of een ander haarprobleem hebt, kunnen mensen nog zoveel begrip tonen, hoe lief het ook bedoeld is, toch is het anders, als je met mensen praat die dezelfde aandoening(en) hebben. Ook moet ik zeggen dat ik me altijd een stuk minder depri voel als ik weer eens over deze site surf wanneer het even niet zo goed met me gaat. Ik zou het leuk vinden om langs deze weg te kunnen corresponderen en mochten mensen geiinteresseerd zijn in een mailtje van mij, dan houd ik me aanbevolen.

Heel veel groetjes van Okki

PS: Als iemand nog een goed adres weet voor goede brede haarbanden of sjaaltjes, laat het dan ff weten. Ik kom uit Emmen dus als iemand iets weet wat in de buurt zit.... De prijs is onbelangrijk, ze moeten wel goed zitten. En heeft iemand nog andere tips over hoe je lang haar kunt dragen, altijd welkom!
okki is offline   Met citaat reageren