Los bericht bekijken
Oud 18 oktober 2019, 18:21   #328
mexicang
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 juni 2016
Berichten: 157
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door degraaf Bekijk bericht
Hoi allemaal,
Ik ben redelijk nieuw op dit forum, dus excuses als er als eens op is gereageerd of als ik er over heen heb gelezen..

Ik zie appel azijn vaak voorbij komen, ik vraag me af wat dit doet en hoe het gebruikt moet worden ( en bijv van welk merk dan )
@janneke ik zie dat je het over seborroisch eczeem hebt, helpt appel azijn tegen de jeuk? Ik heb ketoconazol voorgeschreven gekregen maar dat is tijdelijk niet leverbaar in NL is me verteld, wel stelde de apotheker voor het te proberen met Sellsun.

Alvast bedankt!
Hallo Degraaf, welkom op deze site!
Al is de reden dat je hier terecht bent gekomen, helaas minder fijn.

Ik gebruik ook appelazijn, altijd vooraf aan mijn wasbeurt.
Ik verdun de appelazijn. Ik startte met verdunnen 1 op 10. Nu verdun ik 1 op 5.
Voordat ik ga douchen breng ik het aan op mijn hoofd, hoofdhuid en masseer het licht in. Meestal laat ik het een minuut of 10 inwerken.
Als ik dan mijn haar uitspoel, merk ik al dat het een stuk schoner is.
Wel was ik mijn haren daarna nog licht met een voor mij niet irriterende shampoo.
Maar, ik wil binnenkort eens proberen om echt alleen te wassen met appelazijn. Maar die stap vind ik lastig, want stel het is niet echt lekker schoon, dan moet ik mijn haren weer nat maken... Iets wat ik liever niet teveel doe, want met en na het wassen valt het meer uit.

De appelazijn helpt bij mij tegen de jeuk, maar ook tegen de schilfers die ik had. Nog wel, maar minder.

Via mijn dermatoloog heb ik ook ketoconazol voorgeschreven gekregen. Dat helpt wel, alleen een bijwerking is haaruitval. En dat gebeurde ook toen ik het gebruikte, het viel enorm uit. Ze zeggen dat ketoconazol het proces versnelt, de haren die al klaar stonden om uit te vallen, laten versneld los.
Maar ik was er niet blij mee.

Appelazijn is echt een aanrader! Ik ben heel blij dat deze tip hier is gedeeld.
mexicang is offline   Met citaat reageren