Los bericht bekijken
Oud 30 augustus 2020, 12:07   #51
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeJong Bekijk bericht
Als ik hierover google dan zie en lees ik dat er is maar 1 onderzoek bekend is waarin creatine indirect in verband wordt gebracht met creatine gepaard gaande met de erfelijke haaruitval. IK zou me hier dus geen zorgen over maken.
Je moet doen waar je je lekker bij voelt. Mijn mening is dat AGA gevoelige mensen in een andere categorie vallen. Krachtsporten met anabolen is niet funest voor het haar, WEL als je AGA hebt! Krachtsporten zonder anabolen heeft geen negatieve effecten op het haar, WEL als je AGA hebt (al kan het negatieve effect minimaal zijn. Heb langer als 10 jaar terug ook wat creatine gebruikt met het krachtsporten en dat was voor mij geen succes. Mijn stabiele dikke jeugdige haarlijn die ik had gekregen met Dutasteride begon toch duidelijk terrein te verliezen. Ben toen met alles gestopt en het heeft wel een tijd geduurd, maar de haarlijn had zich daarna weer hersteld. Omdat ik al -tig jaar 'bezig' ben met haar, ga je automatisch nadenken over alles wat met haarverlies te maken heeft. Keek ook om me heen, en bij vrienden/fam. zag ik bij sommigen ook negatieve effecten met creatinegebruik. Er schijnt ook een 'lage en veilige' dosering te zijn met creatinegebruik. Ieder persoon reageert anders dus iedereen moet middelen zelf proberen om te kijken of het op termijn goed of slecht uit pakt.
Reet is offline   Met citaat reageren