Los bericht bekijken
Oud 7 juni 2012, 22:45   #1
Arbi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 februari 2011
Berichten: 8
Beginnen met Rogaine: paar vragen

Beste allen,

Nu mijn inhammen beetje bij beetje verder gaan ga ik toch echt beginnen met het een en ander. Mijn idee was om met Rogaine foam te beginnen en wellicht een keto shampoo erbij.

Nu zit ik nog met een paar vragen.

1) Ik heb van nature heel dik krullend haar, ik heb het half lang. Als ik mijn haren net goed heb gewassen en er geen wax in stop staat het echt bol en is het droog, het duurt dan ook 2-3 dagen voordat mijn haar weer een beetje wilt zitten zoals ik het wil. Vandaar dat ik mijn haren 1x per 2 weken was. Meestal was ik het niet heel goed (zodat het nog een beetje vet blijft) en dus niet 2-3 dagen slecht zit. Kan dit überhaupt veel kwaad? Kan dit kwaad als ik Rogaine wil gaan gebruiken? Moet ik mijn haar vaker wassen?

2) Ik gebruik heel weinig (ongeveer een vingertopje) wax maar ik gebruik murrays: de sterke (oranje potje) en de lichte (roze potje) en af en toe een wax van L'Oreal. De sterke murrays gebruik ik eigenlijk alleen na het wassen om het haar zwaarder te maken en de roze om het soepeler te maken. Meestal doe ik het na het wassen 2 dagen in (heel weinig) en daarna meestal om de dag alleen de roze (soms dagen achter elkaar niet). Ik doe echt eeuwig met die potjes (om aan te geven hoe weinig ik gebruik). Is murray in combinatie met Rogaine en keto shampoo een slecht idee of kan het in principe geen kwaad?

3) Als ik mijn haren nat strak naar achteren kam, murrays in doe en in een staartje doe dan droogt het op en is het veel steiler. Ik merk wel dat ik daarna enigszins 'haarpijn' heb. Is dit strak naar achteren trekken en houden (dmv het elastiekje) slecht voor het haar en zorgt het voor meer haaruitval? Dezelfde vraag geldt voor het dragen van een muts (met droog en nat haar).

Dit zijn de vragen die ik op dit moment kan bedenken. Alvast hartelijk dank voor jullie reacties!

Groetjes,

Arbi
Arbi is offline   Met citaat reageren