Los bericht bekijken
Oud 4 januari 2016, 22:29   #14
YannickUA
Student farmacie
 
YannickUA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2015
Berichten: 264
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sub-Zero Bekijk bericht
Laat ik dat nou net hebben Ketoconazol werkt zeer goed tegen s. eczeem, maar ik wist niet dat de androgene werking van Regenepure te verwaarlozen is, zag het redelijk vaak terug komen op dit forum. Regenepure NT gebruik ik eigenlijk totaal niet meer tenzij ik even een cosmetische boost wil voor mijn haar, feestje OID. NT droogt mijn haar en hoofdhuid te veel uit. Ben benieuwd naar de werking van Minoxidil. Dat is denk ik een van de weinige middelen die je hormoonhuishouding redelijk onaangetast laat. Fina etc. wil ik niet aan beginnen. Ga een maandelijkse fotolog houden van de werking van Minoxidil. Hoop dat het wat uithaalt.
Ketoconazol gaat de ontstekingsreacties op/oppervlakkig in de huid tegen (die ook bij haaruitval optreden) en daardoor tasten androgene stoffen je haren iets minder snel aan. Maar dan moet je het wel minstens 2 keer per week gebruiken, anders heeft het weinig nut. Om seborroïsch eczeem onder controle te houden is 1 keer per week meer als voldoende. Ik persoonlijk vind het uitdrogend effect van ketoconazol niet opwegen tegen de kleine anti-androgene werking. Voor mensen met heel dun en vet haar kan het wel een aangenaam effect geven.

Minoxidil werkt veel effectiever doch kan seborroïsch eczeem verergeren.
YannickUA is offline   Met citaat reageren