Los bericht bekijken
Oud 22 september 2016, 17:36   #10
Haarpsycholoog
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 september 2016
Berichten: 7
Geslacht:
Beste Viola,

Inderdaad mooi verwoord. Vooral jonge meiden hebben het erg moeilijk met zo'n verandering van hun uiterlijk. Haar is ook zo belangrijk voor deze groep, en je voelt je dan toch al zo snel ongemakkelijk. En kinderen, ja, en ik denk ook zeker hun ouders, want voor hen is het ook vreselijk als hun kindje zoiets overkomt. Pas sprak ik nog een vader die vertelde wat een impact de AA van zijn dochter op het hele gezin had gehad.

Wat je omschrijft is ook zoals ik het voor ogen heb, heel rustig aan en beginnen met gesprekken waarin de ruimte is voor alle emoties. Dan samen kijken waar behoefte aan is. Dat verschilt toch weer van persoon tot persoon.

Nogmaals bedankt voor je input tot dusver en ik zal in een later stadium zeker graag contact met je houden. Met de Alopecia Vereniging heb ik zelf geen ervaring, denk je dat zij hier positief tegenover zullen staan? Wat bedoel je precies met transparantie? Ik heb als psycholoog natuurlijk mijn beroepsmatige integriteit, wat besproken wordt is altijd vertrouwelijk en het belang van de cliënt staat altijd voorop.
Haarpsycholoog is offline   Met citaat reageren