Los bericht bekijken
Oud 25 augustus 2019, 09:49   #18
ovdw
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 juni 2016
Berichten: 10
Geslacht:
Ik zou echt afblijven van deze medicijnen. Jouw Norwoord status is NW1. Jouw haarlijn verschilt niet veel of niks van die van een jongen van 12. Jouw haardikte (dikte van één enkele haar) en haardichtheid (aantal haren per cm2) rond jouw haarlijn en de rest is perfect. Er is géén spoor van miniaturisatie te zien en dus ook géén enkele reden om je zorgen te maken over AGA. Zeker met minoxidil moet je (naar mijn mening) mee uitkijken (studies geven aan dat het je collageenproductie kan ontregelen) maar ook finasteride is in jouw geval zonde om te nemen (ook hierbij neem je een klein risico op serieuze bijwerkingen) Dat is hetzelfde als je antibiotica neemt om er zeker van te zijn dat je niet verkouden bent of raakt terwijl je nergens last van hebt. Ik vind het zelfs zeer kwalijk dat je dermatoloog dit voorschrijft. Ik heb heel heel heel veel haarlijnen gezien en bestudeerd, maar jij hebt echt nergens last van.

Maak je niet te druk. Het feit dat je met jouw haarlijn naar de dermatoloog stapt geeft aan dat je er volgens mij obsessief mee bezig bent. Je kan daar echt mee stoppen. Houd het maximaal(!) in de gaten. En nogmaals, blijf in jouw geval echt van die medicijnen af. In jouw geval heb je er niets mee te winnen, alleen maar mee te verliezen.

Laatst gewijzigd door ovdw; 25 augustus 2019 om 09:58
ovdw is offline   Met citaat reageren