Los bericht bekijken
Oud 20 november 2019, 10:24   #9
Shazam
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 mei 2016
Berichten: 162
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door minten Bekijk bericht
als je op de internationale fora rond kijkt zijn er echt meer dan voldoende voorbeelden van fina en duta gebruikers die gezonde meisjes en ook gezonde jongens kregen (ook op dit forum trouwens; een paar jaar geleden nog iemand op duta met een jongen). dat moet ook wel, vooral fina heeft miljoenen gebruikers waarvan een groot deel in de levensfase zit dat mensen kinderen krijgen.
voor zover ik weet is er nergens in de wereld ooit ook maar één geval bekend van een baby met een defect dat direct aan een vader slikkende fina/duta toegeschreven kon worden. iemand die het beter weet mag me corrigeren. er zijn zeker wel een aantal gedocumenteerde gevallen bekend van problemen bij een moeder die tijdens (een deel van) de zwangerschap slikte.

maar goed, uiteindelijk allemaal leuk en aardig, maar wie weet ben je de uitzondering. het is je eigen afweging (trouwens niet alleen wat betreft fina, maar wat betreft een hele hoop beslissingen over wat je wel en niet tot je neemt als je een kind probeert te krijgen) waar je zelf mee moet kunnen leven.
Ik ga het nu niet op zoeken maar duta wordt afgeraden tijdens de conceptie. Fina kan geen kwaad. Aldus mijn huisarts en nog andere artsen. Duta zou ik niet aandurven.

Echter: vraag het aan je eigen huisarts / nederlandse vereniging van huisartsen. Ik zou de gezondheid van je toekomstige kind niet aan internetfora af laten hangen. Daar is dat veel te belangrijk voor
Shazam is offline   Met citaat reageren