Los bericht bekijken
Oud 7 oktober 2007, 10:29   #9
janiek
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 juli 2007
Berichten: 24
Laservrouw, bedankt voor de uitgebreide uitleg, het verhaal stuurt er wel naar dat alleen laser goed zou zijn, daar heeft Lanny gelijk in. Terwijl je wel duidelijk maakt dat er tegenwoordig ook goede apparaten op basis van flitslicht zijn. PieterM had onder een ander topic (over rughaar) dit onderstaande stuk geschreven. Blijkbaar is een goed apparaat wat met flitslicht werkt even goed en misschien nog beter dan laser, maar ik kan me voorstellen dat het daarbij ook wel heel belangrijk is dat de behandelaar weet hoe het apparaat in te stellen en de huid goed gekoeld wordt.

"Ik zie dat hier heel wat mensen praten over laser. Niemand staat hierbij stil, maar ontharen met laser is eigenlijk al zeer verouderd. Het is pijnlijk, niet 100% effectief en vooral, schadelijk voor de huid. Er zijn heel wat producten op de markt die niet werken, of maar een tijdelijke oplossing bieden (fotowaxing).
Na de laser is de IPL (Intens Pulsed Light) op de markt gekomen, die zeer goede resultaten opleverde. Maar sinds een aantal jaren is er nu ook de VPL techniek. Die 100 % goed resultaat geeft , zowel donkere als blonde haren kan behandelen. Het is eveneens pijnloos en onschadelijk voor de huid. Het kan eveneens een blanke, maar ook een donkere huid behandelen.
Let wel : dons haren, grijze haren en sommige rose haren kunnen niet behandeld worden, met geen enkel toestel, omdat deze haren geen of wijnig pigment bevatten, of omdat er luchtbelletjes in het pigment zitten.

Als men zich laat behandelen, moet men er rekening mee houden dat er heel wat fabrikanten zijn van deze toestellen, waarvan er maar heel weinig "definitief ontharen" (5 toestellen van de 37 die verkrijgbaar zijn).

Er zijn een aantal punten waaraan je een goed toestel (ipl en vpl) kan herkennen:
* Het toestel moet zeker een vermogen van 25 tot 30 J/cm2 kunnen leveren.
* De lightflits moet overgebracht worden op de huid via optisch glas (soms ook wel saffier glas genoemd).
* Het toestel moet voorzien zijn van een degelijke water koeling, geen lucht koeling (het koel technisch vermogen is veel te laag daarvan).
* Informeer ook altijd of de operator van het toestel een degelijke oplijding achter de rug heeft, dit soort krachtige toestellen zijn geen speeltje."
janiek is offline   Met citaat reageren